30 Οκτ 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Φωτογρ.: Αντώνης Καλέσης

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016
πάρτι @ Cinemarian 8:30 μ.μ. ως τα μεσάνυχτα. Φωτογραφίες, μουσική...
είσοδος ελεύθερη!

Σάββατο 12 Νοεμβρίου
προβολή @ Cinemarian του βραβευμένου ντοκιμαντέρ ΑΡΑ ΓΚΙΟΥΛΕΡ, Το μάτι της Πόλης

δυο προβολές: 19:00 (α΄ προβολή) και 20:30 (β΄ προβολή)

Θα προλογίσει ο Στράτος Σκοτεινιάδης (μέλος της φωτ. ομάδας ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26)
είσοδος ελεύθερη!

Κυριακή 27 Νοεμβρίου
Εκδρομή στη Χαλκίδα από τη φωτογραφική ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26! Μπορεί να έρθει όποιος θέλει (κρατήσεις με πληρωμή ως τις 20 Νοεμβρίου – αν υπάρχουν θέσεις ως τις 22 Νοεμβρίου)
Πληροφορίες σύντομα...

“Το μάτι της Πόλης”

Ara Güler


Η Φωτογραφική Ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 σας προσκαλεί στο Cinemarian

το Σάββατο 12 Νοεμβρίου για την

Προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ για τον Αρά Γκιουλέρ

Το μάτι της Πόλης”


19:00 (α΄ προβολή) και 20:30 (β΄ προβολή)

Η ταινία, διάρκειας 60 λεπτών, επικεντρώνεται στην πορεία, το φωτογραφικό έργο του Αρά Γκιουλέρ και τη γενικότερη στάση ζωής του. «Φέραμε στο προσκήνιο την εύθυμη, την πεισματάρικη, την εκκεντρική και την επίμονη-εργατική πλευρά της προσωπικότητάς του» σημείωσε ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Φατίχ Καϊμάκ, ενώ η παραγωγός της ταινίας, Ουμράν Ζαφτέρ, τον χαρακτήρισε ως «ιστορικό της νεότερης εποχής, αρχαιολόγο της καθημερινής ζωής, των ανθρώπων, των γεγονότων και των στιγμών που χάνονται».


Ως μαθητής και συνεργάτης του Henri Cartier-Bresson (το όνομα του οποίου συχνά υιοθετεί ο διεθνής Τύπος όταν θέλει να αναφερθεί σε αυτόν, αποκαλώντας τον «ο Bresson της Ανατολής») ο Γκιουλέρ εφαρμόζει την τακτική της «αποφασιστικής στιγμής». «Κάποτε, περίμενα μιάμιση ώρα για χάρη μιας "αναθεματισμένης" γάτας» λέει στο ντοκιμαντέρ - Πηγή: www.lifo.gr


Το ντοκιμαντέρ «Αρά Γκιουλέρ: Το μάτι της Κωνσταντινούπολης» («The Eye of Istanbul») έχει συμμετάσχει και έχει αποσπάσει διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Ουάσιγκτον (DC Independent Film Festival), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νοτιοανατολικής Ευρώπης στο Λος Άντζελες (South East European Film Festival Los Angeles), καθώς και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (Thessaloniki DOC Festival) - Πηγή: www.thepressroom.gr


trailer της ταινίας

Η προβολή γίνεται με τη συμβολή του Γραφείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκικής Πρεσβείας στην Αθήνα και την φιλοξενία του Cinemarian.


Θα προλογίσει ο Στράτος Σκοτεινιάδης (μέλος της φωτ. ομάδας ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26)


Η είσοδος είναι ελεύθερη - Οι υπότιτλοι είναι στα αγγλικά


Παρακαλούμε να είστε τουλάχιστον ένα τέταρτο πριν την προβολή για να εξασφαλίσετε θέση.


Ευχαριστούμε την Karin Skotiniyadis και την Άννα Γαϊτανά.

28 Οκτ 2016

Η ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ - Λόγος για τη Φωτογραφία




Έπειτα ήταν και ο κινηματογράφος: Τα μυστήρια της Νέας Υόρκης με την Pearl White, οι μεγάλες ταινίες του Griffith, το Σπασμένο κρίνο, οι πρώτες ταινίες του Stroheim, Τα αρπαχτικά, ο Αϊζενστάιν, και συγκεκριμένα το Θωρηκτό Ποτέμκιν, και τέλος η Ιωάννα της Λωρραίνης του Dreyer αυτά μου έμαθαν να βλέπω.    Henri Cartier - Bresson

Να σχολιάσω: Όλοι οι καλλιτέχνες επηρεάζονται από άλλους καλλιτέχνες κι άλλες τέχνες. Φυσικά κι ο Μπρεσόν που είναι από τους μεγαλύτερους φωτογράφους που πέρασαν ποτέ. Όπως λέει κι αλλού: πρέπει να γυμνάσουμε το μάτι, το βλέμμα...


ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ
ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μετάφραση: Σοφία Διονυσοπούλου
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Νοέμβριος 2013
Αριθμός σελίδων : 32, Τιμή : 7,00 Ευρώ

25 Οκτ 2016

Τι είναι τέχνη


Ο Ρώσος συγγραφέας και στοχαστής Λέων Νικολάγιεβιτς Τολστόι (1828-1910) έγινε γνωστός κυρίως για τα μυθιστορήματά του ("Πόλεμος και Ειρήνη", "Άννα Καρένινα" κ.ά.) και για τις ρηξικέλευθες πολιτικοκοινωνικές απόψεις του, όπως και για τον τρόπο ζωής του.

Στο ανά χείρας βιβλίο εξαπολύει μια δριμύτατη επίθεση κατά του δόγματος "η τέχνη για την τέχνη" και εκθέτει τις δικές του απόψεις για τη δημιουργία και το νόημά της.


Κατ' αυτόν, οι άνθρωποι επικοινωνούν με το λόγο και με την τέχνη. Μεταβιβάζουν τις γνώσεις τους με το λόγο, και τα αισθήματά τους με την τέχνη. Η τέχνη δεν έχει καμία σχέση ούτε με το (αντικειμενικό) κάλλος, ούτε με την (υποκειμενική) καλαισθησία, το καλό γούστο. Είναι τόσο καλύτερη, όσο ειλικρινέστερα εκφράζει τα αισθήματά του ο καλλιτέχνης. Τα αισθήματα αυτά μπορούν και οφείλουν να ιεραρχηθούν: τα καλύτερα είναι αυτά που εμψυχώνουν τον άνθρωπο και τον κάνουν να νιώσει πως είναι αδελφός με τους συνανθρώπους του και υιός του Θεού. Κατά συνέπεια, η καλύτερη τέχνη είναι αυτή που εκφράζει με τη μεγαλύτερη δυνατή ειλικρίνεια τα παραπάνω αισθήματα.


(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Η γνώμη μου:

Το βιβλίο διαβάζεται ευχάριστα (χάρη στο λογοτεχνικό ταλέντο του συγγραφέα), έχει ενδιαφέρουσα ιστορική αναδρομή για παλιότερες θεωρίες που αφορούν την τέχνη και πολλά επιχειρήματα για μια τέχνη που θα κάνει την κοινωνία καλύτερη. Είναι ακριβώς η αντίθετη άποψη του δόγματος Η ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ και μάλλον σε αυτή τη διαμάχη η αλήθεια (;) βρίσκεται κάπου στη μέση! 

Τι είναι τέχνη


μετάφραση: Βασίλης Τομανάς
επιμέλεια σειράς: Ελευθέριος Καρτάκης

Printa, 2004
287 σελ.

21 Οκτ 2016

ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΕΡΩΤΑΣ”

Φωτ.: Φοίβος Ευθυμίου (ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26)


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΕΡΩΤΑΣ” 24 – 26 Φεβρουαρίου 2017 στο Cinemarian

Διοργάνωση Διάφραγμα 26 και Cinemarian

Καλούμε κάθε καλλιτέχνη που ενδιαφέρεται να συμμετέχει με έργα του να στείλει ως 20 Ιανουαρίου 2017 συμπληρωμένη τη σχετική αίτηση και φωτογραφία των έργων ή περιγραφή ή το ίδιο το έργο (π.χ. αν είναι ποίημα ή link για βίντεο).

Δεκτά όλα τα έργα που έχουν σχέση με το θέμα: ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, μουσική, video art, performance, ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, μυθιστορήματα κλπ.

Το φεστιβάλ θα έχει ελεύθερη είσοδο, οι καλλιτέχνες δεν χρειάζεται να πληρώσουν για τη συμμετοχή τους και δεν θα γίνουν πωλήσεις έργων.

Θα γίνει επιλογή από την οργανωτική επιτροπή με βάση την αισθητική του κάθε έργου ξεχωριστά, αλλά και σε σχέση με τη δυνατότητά τους να συνδιαλλαγούν με τα υπόλοιπα και να υπάρξει έτσι ένα πολυδιάστατο κι ενδιαφέρον φεστιβάλ.

Τα έργα που θα επιλεγούν θα πρέπει να μεταφερθούν στο χώρο της έκθεσης με ευθύνη του καλλιτέχνη μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2017.

Η Φωτογραφική Ομάδα Διάφραγμα 26 διοργανώνει εδώ και χρόνια φεστιβάλ με στόχο την προβολή της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας και για την αλληλογνωριμία των καλλιτεχνών για ένα εποικοδομητικό διάλογο και δημιουργία συνεργιών. Το τελευταίο μας φεστιβάλ ήταν το 2016 η “ΑΛΛΗ ΑΘΗΝΑ”.



Ακολουθεί η αίτηση συμμετοχής και πληροφορίες


ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Όνομα:

Τηλ.:
email:

Έργο (ζωγραφ, φωτογρ, τραγούδι κλπ):

Τίτλος έργου:

Διαστάσεις, διάρκεια ή άλλες πληροφορίες για το έργο:


Επιτρέπω στην οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ “Έρωτας” να χρησιμοποιήσει φωτογραφίες ή αποσπάσματα (κείμενα, βίντεο κλπ) των έργων που υποβάλλω για την προώθηση του φεστιβάλ. Αναλαμβάνω να φέρω μόνος μου κι έγκαιρα τα έργα μου για το στήσιμο της έκθεσης (ως 12-2-2017) και δεν έχω απαίτηση αποζημίωσης από τους διοργανωτές σε περίπτωση κλοπής ή καταστροφής των έργων μου.



Ημερομηνία:                                                                Όνομα:



Πληροφορίες για την υποβολή των έργων:


Στέλνουμε συμπληρωμένη την παραπάνω αίτηση στο akatsikoudis@yahoo.com (στο θέμα του μηνύματος: ΕΡΩΤΑΣ) και:

Για φωτογραφίες: στείλτε ως 10 φωτογραφίες (όχι περισσότερο από 500 kbyte η κάθε μία). Στην έκθεση θα βάλουμε τις φωτογραφίες σας στους τοίχους όπως μας τις φέρετε (δεν υπάρχει πρόβλημα αν για λόγου κόστους ή άποψης απλά μας φέρετε τη φωτογραφία τυπωμένη σε φωτογραφικό χαρτί, χωρίς να είναι επικολλημένη σε κάποιο υλικό, χωρίς κάδρα κλπ...).
Για εικαστικά έργα: ως τρεις φωτογραφίες για κάθε έργο (τουλάχιστον μία) και ως τρία έργα
Ποιήματα, μυθιστορήματα: ως τρεις σελίδες
Για βίντεο, ταινίες, μουσική: links ως τρία έργα
Για τα υπόλοιπα έργα: σύντομη περιγραφή (θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για περισσότερα)

Καλλιτεχνική επιμέλεια, υπεύθυνος επικοινωνίας:

14 Οκτ 2016

10 Μύθοι για την Τέχνη της Φωτογραφίας

Σκαναρισμένο slide (Βερολίνο 2001)

1) Χρειάζεσαι ακριβή (SLR, mirrorless κλπ) μηχανή για να βγάλεις "καλές" φωτογραφίες.

Ο έμπειρος φωτογράφος θα βγάλει ενδιαφέρουσες φωτογραφίες με οποιοδήποτε εξοπλισμό. Μουσεία, γκαλερί, εφημερίδες και περιοδικά δεν έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες ακόμη κι από κινητό τηλέφωνο!

Mε αυτή τη μηχανή έβγαλε ο C.H. Bresson μερικές από τις καλύτερες φωτογραφίες του κόσμου (όχι δεν θεωρείται επαγγελματικός εξοπλισμός αυτός ούτε για την εποχή του) By Les Hotels Paris Rive Gauche - AlainB - Flickr:
Cartier-Bresson's first Leica

2) Η CANON  βγάζει καλύτερες μηχανές από τη NIKON ή το αντίστροφο...

Στο ίντερνετ θα δείτε συχνά τέτοιες συζητήσεις. Από ανθρώπους που νομίζουν ότι ο εξοπλισμός κάνει τον φωτογράφο (σαν να λέμε η πένα κάνει τον ποιητή...) και ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές στα εργοστάσια που κατασκευάζουν SLR...

3) Ότι πρέπει να χρησιμοποιείς στο Μ (manual) τη φωτογραφική σου μηχανή.

 Άλλος ένας απίστευτα ισχυρός μύθος που επίμονα παλεύω να βγάλω από τους νέους μου μαθητές! Όταν είσαι σπίτι και κάνεις ασκήσεις για να μάθεις τη μηχανή σου μπορεί να είναι και χρήσιμο να παίξεις με αυτή τη ρύθμιση. Επίσης όταν έχεις studio και το μοντέλο σου θα μείνει ακίνητο τουλάχιστον για 10 λεπτά να βγάλεις μια φωτογραφία. Είσαι έξω και κινείσαι; Βάλε τη μηχανή στο P κι απόλαυσε τη φωτογραφία και τη ζωή! Έχουμε δει βραβευμένους φωτογράφους να δουλεύουν με αυτή τη ρύθμιση και σχεδόν κανένα με το M (που όλοι μας όσοι ασχολούμαστε χρόνια το ξέρουμε καλά γιατί με φιλμ μάθαμε...).

4) Πρέπει να πας σε εξωτικά μέρη για να φέρεις ενδιαφέρουσες φωτογραφίες.

Ο καλός φωτογράφος βρίσκει θέματα παντού. Ακόμη και μέσα στο σπίτι του...

Andre Kertesz - Fork, 1928

5) Το ωραίο θέμα σημαίνει καλή φωτογραφία.

Αν δείξεις μια φωτογραφία με έναν ωραία άντρα ή γυναίκα σου λένε: Α, τι ωραία φωτογραφία! Μα η φωτογραφία δεν ταυτίζεται με την ομορφιά του θέματος, αλλά με την άποψη, τέχνη, αισθητική... του φωτογράφου!

6) Υπάρχουν κανόνες στη φωτογραφία.

Μα, σε καμιά τέχνη δεν υπάρχουν κανόνες! Αυτή είναι η διαφορά τέχνης κι επιστήμης... (όχι δεν υπάρχουν φωτογραφικοί κανόνες σύνθεσης - γελάνε οι θεωρητικοί και οι καλύτεροι φωτογράφοι με τέτοια πράγματα, βλ. για παράδειγμα G. Winogrand).

7) Πρέπει στη φωτογραφία μας το θέμα να είναι καθαρά εστιασμένο, καλά φωτισμένο και όλα τακτοποιημένα με γεωμετρικό τρόπο.

Αλήθεια; Σε ποιο είδος φωτογραφίας; Ακόμη και στην εφαρμοσμένη (εμπορική) φωτογραφία δεν έχουν πια τέτοιους περιορισμούς!  Ξαναδιαβάζουμε τον μύθο νούμερο 6 ...

8) Οι Α/Μ φωτογραφίες  είναι καλύτερη επιλογή από τις έγχρωμες  για την καλλιτεχνική φωτογραφία.

Οι περισσότεροι σύγχρονοι φωτογράφοι τέχνης δουλεύουν έγχρωμα. Είναι θέμα προτίμησης τελικά, η οποία όμως έχει να κάνει και με τη θεματολογία και την αισθητική που της ταιριάζει...

9) Η επεξεργασία είναι κακή στη φωτογραφία.

Μα η φωτογραφία πάντα βασιζόταν στην υπάρχουσα τεχνολογία (φωτογραφικές μηχανές, φιλμ, χημικά, χαρτιά, φακούς, ψηφιακή τεχνολογία και προγράμματα επεξεργασίας σήμερα) και μάλιστα παλιότερα έλεγαν πολλοί ότι η μισή φωτογραφία φτιάχνεται τη στιγμή της λήψης κι η άλλη μισή στο σκοτεινό θάλαμο...

10) Η καλή επεξεργασία κάνει μια φωτογραφία καλή.

Ούτε για αστείο δεν το λέμε αυτό. Η φωτογραφία είναι ήδη καλή (για τους λόγους που είναι!) και η επεξεργασία έρχεται απλά να την κάνει καλύτερη. Δεν υπάρχει περίπτωση μια μέτρια φωτογραφία να σωθεί από την επεξεργασία. Διαφορετικά θα ήμασταν όλοι καλοί φωτογράφοι απλά πληρώνοντας κάποιον να μας επεξεργάζεται τη δουλειά μας!

10 Οκτ 2016

ΤΟ ΑΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ

Πηγή φωτ. και μια σύντομη ανάλυση του βιβλίου frapress.gr

Όταν γεννιόμαστε, είμαστε κοκκινοπρόσωποι, στρογγυλοί, έντονοι και αγνοί. Μέσα μας καίει η πορφυρή φλόγα της παγκόσμιας συνείδησης. Βαθμιαία, όμως, καταβροχθιζόμαστε από γονείς, μασιόμαστε από σχολεία, τρωγόμαστε από συμμαθητές, καταπινόμαστε από κοινωνικούς θεσμούς και ροκανιζόμαστε από τις κακές συνήθειες και την ηλικία. Κι όταν πια μας έχουν μηρυκάσει και χωνέψει αυτά τα έξι στομάχια, βγαίνουμε από μέσα τους σαν μια ενιαία και αηδιαστική καφετιά μάζα.


Το δίδαγμα, λοιπόν, του πατζαριού είναι το εξής: Διατηρήστε τη θεϊκή κοκκινίλα σας, την έμφυτη ροζ μαγεία σας, ειδάλλως θα καταλήξετε καφέ. Έτσι και καταλήξετε καφέ, ξέρετε τι σας περιμένει: καφές, καφετζούδες, χαρτορίχτες, τσαρλατάνοι, ψυχοσωτήρες...

Το άρωμα του ονείρου


411 σελ.

6 Οκτ 2016

Εντατικό Βιωματικό Μάθημα Φωτογραφίας




Εντατικό Βιωματικό Μάθημα Φωτογραφίας 

Αθήνα, Κυριακή 23 Οκτωβρίου 10:00 – 13:00 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε αρχάριους ή νέους φωτογράφους (θα γίνει μελλοντικά ανάλογο σεμινάριο μόνο για προχωρημένους).

Είναι βιωματικό και  θα στηριχθεί στα ενδιαφέροντα του κάθε συμμετέχοντα, στις γνώσεις του και στον εξοπλισμό που έχει (ακόμη κι αν είναι το κινητό του τηλέφωνο).

Δεν υπάρχει ένα είδος φωτογραφίας, δεν υπάρχει ένα στιλ φωτογράφου κι όταν μιλάμε για τέχνη τότε δεν υπάρχουν ούτε κανόνες (ακόμη και στην εφαρμοσμένη φωτογραφία μιλάμε για συνήθειες κι όχι κανόνες...).

Η καλή φωτογραφία είναι αυτή που συνδυάζει ενδιαφέρον θέμα και ανάλογη αισθητική αξεδιάλυτα μεταξύ τους.

Θα δούμε στην αρχή με βιντεοπροτζέκτορα από 10 – 15 φωτογραφίες που έχεις τραβήξει τους τελευταίους μήνες και πάνω εκεί θα κτιστεί το μάθημα.

Από τη δουλειά σου θα κρίνω σε ποιο επίπεδο είσαι, τι σου λείπει από τεχνική άποψη (θα κάνουμε ασκήσεις με τη φωτογραφική σου μαζί), πώς θα βελτιώσεις το κάδρο και τη σύνθεσή σου, πώς θα χειρίζεσαι δημιουργικά το φως και πώς θα επεξεργάζεσαι σωστά τη δουλειά σου.

Δίνονται σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή για μελέτη (φωτογραφίες, άρθρα, βίντεο) και εξατομικευμένες οδηγίες για τη σωστή συνέχιση της φωτογραφικής σου εξέλιξης.

Συμμετοχές μόνο με email – να γράφετε στο θέμα για το Εντατικό Μάθημα και στο μήνυμα το κινητό σας τηλέφωνο (όριο τα 7 άτομα)

Κόστος: 30 ευρώ

Χώρος: Cinemarian (Γενναίου Κολοκοτρώνη 42, Φιλοπάππου, Αθήνα)


Έμπειρος δάσκαλος (12 χρόνια στη διδασκαλία φωτογραφίας και 5 σε μαθήματα κινηματογράφου), κατάλληλος χώρος για μαθήματα, όμορφο κλίμα.


Μόλις ξεκίνησαν και τα εξής τμήματα φωτογραφίας και κινηματογράφου στο Cinemarian:


Μαθήματα Φωτογραφίας  2016 - 2017 στο Cinemarian

Κάθε Τετάρτη 6 - 8 μ.μ. τμήμα αρχαρίων

Κάθε Τετάρτη 8 - 10 μ.μ. τμήμα προχωρημένων (το τμήμα είναι συμπληρωμένο)

Μαθήματα Κινηματογράφου (φτιάξε ταινία χωρίς χρήματα)


Κάθε Δευτέρα 6:00 – 8:30 μ.μ.

30 Οκτ 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Φωτογρ.: Αντώνης Καλέσης

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016
πάρτι @ Cinemarian 8:30 μ.μ. ως τα μεσάνυχτα. Φωτογραφίες, μουσική...
είσοδος ελεύθερη!

Σάββατο 12 Νοεμβρίου
προβολή @ Cinemarian του βραβευμένου ντοκιμαντέρ ΑΡΑ ΓΚΙΟΥΛΕΡ, Το μάτι της Πόλης

δυο προβολές: 19:00 (α΄ προβολή) και 20:30 (β΄ προβολή)

Θα προλογίσει ο Στράτος Σκοτεινιάδης (μέλος της φωτ. ομάδας ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26)
είσοδος ελεύθερη!

Κυριακή 27 Νοεμβρίου
Εκδρομή στη Χαλκίδα από τη φωτογραφική ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26! Μπορεί να έρθει όποιος θέλει (κρατήσεις με πληρωμή ως τις 20 Νοεμβρίου – αν υπάρχουν θέσεις ως τις 22 Νοεμβρίου)
Πληροφορίες σύντομα...

“Το μάτι της Πόλης”

Ara Güler


Η Φωτογραφική Ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 σας προσκαλεί στο Cinemarian

το Σάββατο 12 Νοεμβρίου για την

Προβολή του βραβευμένου ντοκιμαντέρ για τον Αρά Γκιουλέρ

Το μάτι της Πόλης”


19:00 (α΄ προβολή) και 20:30 (β΄ προβολή)

Η ταινία, διάρκειας 60 λεπτών, επικεντρώνεται στην πορεία, το φωτογραφικό έργο του Αρά Γκιουλέρ και τη γενικότερη στάση ζωής του. «Φέραμε στο προσκήνιο την εύθυμη, την πεισματάρικη, την εκκεντρική και την επίμονη-εργατική πλευρά της προσωπικότητάς του» σημείωσε ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Φατίχ Καϊμάκ, ενώ η παραγωγός της ταινίας, Ουμράν Ζαφτέρ, τον χαρακτήρισε ως «ιστορικό της νεότερης εποχής, αρχαιολόγο της καθημερινής ζωής, των ανθρώπων, των γεγονότων και των στιγμών που χάνονται».


Ως μαθητής και συνεργάτης του Henri Cartier-Bresson (το όνομα του οποίου συχνά υιοθετεί ο διεθνής Τύπος όταν θέλει να αναφερθεί σε αυτόν, αποκαλώντας τον «ο Bresson της Ανατολής») ο Γκιουλέρ εφαρμόζει την τακτική της «αποφασιστικής στιγμής». «Κάποτε, περίμενα μιάμιση ώρα για χάρη μιας "αναθεματισμένης" γάτας» λέει στο ντοκιμαντέρ - Πηγή: www.lifo.gr


Το ντοκιμαντέρ «Αρά Γκιουλέρ: Το μάτι της Κωνσταντινούπολης» («The Eye of Istanbul») έχει συμμετάσχει και έχει αποσπάσει διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Ουάσιγκτον (DC Independent Film Festival), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νοτιοανατολικής Ευρώπης στο Λος Άντζελες (South East European Film Festival Los Angeles), καθώς και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (Thessaloniki DOC Festival) - Πηγή: www.thepressroom.gr


trailer της ταινίας

Η προβολή γίνεται με τη συμβολή του Γραφείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκικής Πρεσβείας στην Αθήνα και την φιλοξενία του Cinemarian.


Θα προλογίσει ο Στράτος Σκοτεινιάδης (μέλος της φωτ. ομάδας ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26)


Η είσοδος είναι ελεύθερη - Οι υπότιτλοι είναι στα αγγλικά


Παρακαλούμε να είστε τουλάχιστον ένα τέταρτο πριν την προβολή για να εξασφαλίσετε θέση.


Ευχαριστούμε την Karin Skotiniyadis και την Άννα Γαϊτανά.

28 Οκτ 2016

Η ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ - Λόγος για τη Φωτογραφία




Έπειτα ήταν και ο κινηματογράφος: Τα μυστήρια της Νέας Υόρκης με την Pearl White, οι μεγάλες ταινίες του Griffith, το Σπασμένο κρίνο, οι πρώτες ταινίες του Stroheim, Τα αρπαχτικά, ο Αϊζενστάιν, και συγκεκριμένα το Θωρηκτό Ποτέμκιν, και τέλος η Ιωάννα της Λωρραίνης του Dreyer αυτά μου έμαθαν να βλέπω.    Henri Cartier - Bresson

Να σχολιάσω: Όλοι οι καλλιτέχνες επηρεάζονται από άλλους καλλιτέχνες κι άλλες τέχνες. Φυσικά κι ο Μπρεσόν που είναι από τους μεγαλύτερους φωτογράφους που πέρασαν ποτέ. Όπως λέει κι αλλού: πρέπει να γυμνάσουμε το μάτι, το βλέμμα...


ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ
ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μετάφραση: Σοφία Διονυσοπούλου
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Νοέμβριος 2013
Αριθμός σελίδων : 32, Τιμή : 7,00 Ευρώ

25 Οκτ 2016

Τι είναι τέχνη


Ο Ρώσος συγγραφέας και στοχαστής Λέων Νικολάγιεβιτς Τολστόι (1828-1910) έγινε γνωστός κυρίως για τα μυθιστορήματά του ("Πόλεμος και Ειρήνη", "Άννα Καρένινα" κ.ά.) και για τις ρηξικέλευθες πολιτικοκοινωνικές απόψεις του, όπως και για τον τρόπο ζωής του.

Στο ανά χείρας βιβλίο εξαπολύει μια δριμύτατη επίθεση κατά του δόγματος "η τέχνη για την τέχνη" και εκθέτει τις δικές του απόψεις για τη δημιουργία και το νόημά της.


Κατ' αυτόν, οι άνθρωποι επικοινωνούν με το λόγο και με την τέχνη. Μεταβιβάζουν τις γνώσεις τους με το λόγο, και τα αισθήματά τους με την τέχνη. Η τέχνη δεν έχει καμία σχέση ούτε με το (αντικειμενικό) κάλλος, ούτε με την (υποκειμενική) καλαισθησία, το καλό γούστο. Είναι τόσο καλύτερη, όσο ειλικρινέστερα εκφράζει τα αισθήματά του ο καλλιτέχνης. Τα αισθήματα αυτά μπορούν και οφείλουν να ιεραρχηθούν: τα καλύτερα είναι αυτά που εμψυχώνουν τον άνθρωπο και τον κάνουν να νιώσει πως είναι αδελφός με τους συνανθρώπους του και υιός του Θεού. Κατά συνέπεια, η καλύτερη τέχνη είναι αυτή που εκφράζει με τη μεγαλύτερη δυνατή ειλικρίνεια τα παραπάνω αισθήματα.


(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Η γνώμη μου:

Το βιβλίο διαβάζεται ευχάριστα (χάρη στο λογοτεχνικό ταλέντο του συγγραφέα), έχει ενδιαφέρουσα ιστορική αναδρομή για παλιότερες θεωρίες που αφορούν την τέχνη και πολλά επιχειρήματα για μια τέχνη που θα κάνει την κοινωνία καλύτερη. Είναι ακριβώς η αντίθετη άποψη του δόγματος Η ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ και μάλλον σε αυτή τη διαμάχη η αλήθεια (;) βρίσκεται κάπου στη μέση! 

Τι είναι τέχνη


μετάφραση: Βασίλης Τομανάς
επιμέλεια σειράς: Ελευθέριος Καρτάκης

Printa, 2004
287 σελ.

21 Οκτ 2016

ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΕΡΩΤΑΣ”

Φωτ.: Φοίβος Ευθυμίου (ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26)


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΕΡΩΤΑΣ” 24 – 26 Φεβρουαρίου 2017 στο Cinemarian

Διοργάνωση Διάφραγμα 26 και Cinemarian

Καλούμε κάθε καλλιτέχνη που ενδιαφέρεται να συμμετέχει με έργα του να στείλει ως 20 Ιανουαρίου 2017 συμπληρωμένη τη σχετική αίτηση και φωτογραφία των έργων ή περιγραφή ή το ίδιο το έργο (π.χ. αν είναι ποίημα ή link για βίντεο).

Δεκτά όλα τα έργα που έχουν σχέση με το θέμα: ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, μουσική, video art, performance, ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, μυθιστορήματα κλπ.

Το φεστιβάλ θα έχει ελεύθερη είσοδο, οι καλλιτέχνες δεν χρειάζεται να πληρώσουν για τη συμμετοχή τους και δεν θα γίνουν πωλήσεις έργων.

Θα γίνει επιλογή από την οργανωτική επιτροπή με βάση την αισθητική του κάθε έργου ξεχωριστά, αλλά και σε σχέση με τη δυνατότητά τους να συνδιαλλαγούν με τα υπόλοιπα και να υπάρξει έτσι ένα πολυδιάστατο κι ενδιαφέρον φεστιβάλ.

Τα έργα που θα επιλεγούν θα πρέπει να μεταφερθούν στο χώρο της έκθεσης με ευθύνη του καλλιτέχνη μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2017.

Η Φωτογραφική Ομάδα Διάφραγμα 26 διοργανώνει εδώ και χρόνια φεστιβάλ με στόχο την προβολή της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας και για την αλληλογνωριμία των καλλιτεχνών για ένα εποικοδομητικό διάλογο και δημιουργία συνεργιών. Το τελευταίο μας φεστιβάλ ήταν το 2016 η “ΑΛΛΗ ΑΘΗΝΑ”.



Ακολουθεί η αίτηση συμμετοχής και πληροφορίες


ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Όνομα:

Τηλ.:
email:

Έργο (ζωγραφ, φωτογρ, τραγούδι κλπ):

Τίτλος έργου:

Διαστάσεις, διάρκεια ή άλλες πληροφορίες για το έργο:


Επιτρέπω στην οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ “Έρωτας” να χρησιμοποιήσει φωτογραφίες ή αποσπάσματα (κείμενα, βίντεο κλπ) των έργων που υποβάλλω για την προώθηση του φεστιβάλ. Αναλαμβάνω να φέρω μόνος μου κι έγκαιρα τα έργα μου για το στήσιμο της έκθεσης (ως 12-2-2017) και δεν έχω απαίτηση αποζημίωσης από τους διοργανωτές σε περίπτωση κλοπής ή καταστροφής των έργων μου.



Ημερομηνία:                                                                Όνομα:



Πληροφορίες για την υποβολή των έργων:


Στέλνουμε συμπληρωμένη την παραπάνω αίτηση στο akatsikoudis@yahoo.com (στο θέμα του μηνύματος: ΕΡΩΤΑΣ) και:

Για φωτογραφίες: στείλτε ως 10 φωτογραφίες (όχι περισσότερο από 500 kbyte η κάθε μία). Στην έκθεση θα βάλουμε τις φωτογραφίες σας στους τοίχους όπως μας τις φέρετε (δεν υπάρχει πρόβλημα αν για λόγου κόστους ή άποψης απλά μας φέρετε τη φωτογραφία τυπωμένη σε φωτογραφικό χαρτί, χωρίς να είναι επικολλημένη σε κάποιο υλικό, χωρίς κάδρα κλπ...).
Για εικαστικά έργα: ως τρεις φωτογραφίες για κάθε έργο (τουλάχιστον μία) και ως τρία έργα
Ποιήματα, μυθιστορήματα: ως τρεις σελίδες
Για βίντεο, ταινίες, μουσική: links ως τρία έργα
Για τα υπόλοιπα έργα: σύντομη περιγραφή (θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για περισσότερα)

Καλλιτεχνική επιμέλεια, υπεύθυνος επικοινωνίας:

14 Οκτ 2016

10 Μύθοι για την Τέχνη της Φωτογραφίας

Σκαναρισμένο slide (Βερολίνο 2001)

1) Χρειάζεσαι ακριβή (SLR, mirrorless κλπ) μηχανή για να βγάλεις "καλές" φωτογραφίες.

Ο έμπειρος φωτογράφος θα βγάλει ενδιαφέρουσες φωτογραφίες με οποιοδήποτε εξοπλισμό. Μουσεία, γκαλερί, εφημερίδες και περιοδικά δεν έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες ακόμη κι από κινητό τηλέφωνο!

Mε αυτή τη μηχανή έβγαλε ο C.H. Bresson μερικές από τις καλύτερες φωτογραφίες του κόσμου (όχι δεν θεωρείται επαγγελματικός εξοπλισμός αυτός ούτε για την εποχή του) By Les Hotels Paris Rive Gauche - AlainB - Flickr:
Cartier-Bresson's first Leica

2) Η CANON  βγάζει καλύτερες μηχανές από τη NIKON ή το αντίστροφο...

Στο ίντερνετ θα δείτε συχνά τέτοιες συζητήσεις. Από ανθρώπους που νομίζουν ότι ο εξοπλισμός κάνει τον φωτογράφο (σαν να λέμε η πένα κάνει τον ποιητή...) και ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές στα εργοστάσια που κατασκευάζουν SLR...

3) Ότι πρέπει να χρησιμοποιείς στο Μ (manual) τη φωτογραφική σου μηχανή.

 Άλλος ένας απίστευτα ισχυρός μύθος που επίμονα παλεύω να βγάλω από τους νέους μου μαθητές! Όταν είσαι σπίτι και κάνεις ασκήσεις για να μάθεις τη μηχανή σου μπορεί να είναι και χρήσιμο να παίξεις με αυτή τη ρύθμιση. Επίσης όταν έχεις studio και το μοντέλο σου θα μείνει ακίνητο τουλάχιστον για 10 λεπτά να βγάλεις μια φωτογραφία. Είσαι έξω και κινείσαι; Βάλε τη μηχανή στο P κι απόλαυσε τη φωτογραφία και τη ζωή! Έχουμε δει βραβευμένους φωτογράφους να δουλεύουν με αυτή τη ρύθμιση και σχεδόν κανένα με το M (που όλοι μας όσοι ασχολούμαστε χρόνια το ξέρουμε καλά γιατί με φιλμ μάθαμε...).

4) Πρέπει να πας σε εξωτικά μέρη για να φέρεις ενδιαφέρουσες φωτογραφίες.

Ο καλός φωτογράφος βρίσκει θέματα παντού. Ακόμη και μέσα στο σπίτι του...

Andre Kertesz - Fork, 1928

5) Το ωραίο θέμα σημαίνει καλή φωτογραφία.

Αν δείξεις μια φωτογραφία με έναν ωραία άντρα ή γυναίκα σου λένε: Α, τι ωραία φωτογραφία! Μα η φωτογραφία δεν ταυτίζεται με την ομορφιά του θέματος, αλλά με την άποψη, τέχνη, αισθητική... του φωτογράφου!

6) Υπάρχουν κανόνες στη φωτογραφία.

Μα, σε καμιά τέχνη δεν υπάρχουν κανόνες! Αυτή είναι η διαφορά τέχνης κι επιστήμης... (όχι δεν υπάρχουν φωτογραφικοί κανόνες σύνθεσης - γελάνε οι θεωρητικοί και οι καλύτεροι φωτογράφοι με τέτοια πράγματα, βλ. για παράδειγμα G. Winogrand).

7) Πρέπει στη φωτογραφία μας το θέμα να είναι καθαρά εστιασμένο, καλά φωτισμένο και όλα τακτοποιημένα με γεωμετρικό τρόπο.

Αλήθεια; Σε ποιο είδος φωτογραφίας; Ακόμη και στην εφαρμοσμένη (εμπορική) φωτογραφία δεν έχουν πια τέτοιους περιορισμούς!  Ξαναδιαβάζουμε τον μύθο νούμερο 6 ...

8) Οι Α/Μ φωτογραφίες  είναι καλύτερη επιλογή από τις έγχρωμες  για την καλλιτεχνική φωτογραφία.

Οι περισσότεροι σύγχρονοι φωτογράφοι τέχνης δουλεύουν έγχρωμα. Είναι θέμα προτίμησης τελικά, η οποία όμως έχει να κάνει και με τη θεματολογία και την αισθητική που της ταιριάζει...

9) Η επεξεργασία είναι κακή στη φωτογραφία.

Μα η φωτογραφία πάντα βασιζόταν στην υπάρχουσα τεχνολογία (φωτογραφικές μηχανές, φιλμ, χημικά, χαρτιά, φακούς, ψηφιακή τεχνολογία και προγράμματα επεξεργασίας σήμερα) και μάλιστα παλιότερα έλεγαν πολλοί ότι η μισή φωτογραφία φτιάχνεται τη στιγμή της λήψης κι η άλλη μισή στο σκοτεινό θάλαμο...

10) Η καλή επεξεργασία κάνει μια φωτογραφία καλή.

Ούτε για αστείο δεν το λέμε αυτό. Η φωτογραφία είναι ήδη καλή (για τους λόγους που είναι!) και η επεξεργασία έρχεται απλά να την κάνει καλύτερη. Δεν υπάρχει περίπτωση μια μέτρια φωτογραφία να σωθεί από την επεξεργασία. Διαφορετικά θα ήμασταν όλοι καλοί φωτογράφοι απλά πληρώνοντας κάποιον να μας επεξεργάζεται τη δουλειά μας!

10 Οκτ 2016

ΤΟ ΑΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ

Πηγή φωτ. και μια σύντομη ανάλυση του βιβλίου frapress.gr

Όταν γεννιόμαστε, είμαστε κοκκινοπρόσωποι, στρογγυλοί, έντονοι και αγνοί. Μέσα μας καίει η πορφυρή φλόγα της παγκόσμιας συνείδησης. Βαθμιαία, όμως, καταβροχθιζόμαστε από γονείς, μασιόμαστε από σχολεία, τρωγόμαστε από συμμαθητές, καταπινόμαστε από κοινωνικούς θεσμούς και ροκανιζόμαστε από τις κακές συνήθειες και την ηλικία. Κι όταν πια μας έχουν μηρυκάσει και χωνέψει αυτά τα έξι στομάχια, βγαίνουμε από μέσα τους σαν μια ενιαία και αηδιαστική καφετιά μάζα.


Το δίδαγμα, λοιπόν, του πατζαριού είναι το εξής: Διατηρήστε τη θεϊκή κοκκινίλα σας, την έμφυτη ροζ μαγεία σας, ειδάλλως θα καταλήξετε καφέ. Έτσι και καταλήξετε καφέ, ξέρετε τι σας περιμένει: καφές, καφετζούδες, χαρτορίχτες, τσαρλατάνοι, ψυχοσωτήρες...

Το άρωμα του ονείρου


411 σελ.

6 Οκτ 2016

Εντατικό Βιωματικό Μάθημα Φωτογραφίας




Εντατικό Βιωματικό Μάθημα Φωτογραφίας 

Αθήνα, Κυριακή 23 Οκτωβρίου 10:00 – 13:00 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε αρχάριους ή νέους φωτογράφους (θα γίνει μελλοντικά ανάλογο σεμινάριο μόνο για προχωρημένους).

Είναι βιωματικό και  θα στηριχθεί στα ενδιαφέροντα του κάθε συμμετέχοντα, στις γνώσεις του και στον εξοπλισμό που έχει (ακόμη κι αν είναι το κινητό του τηλέφωνο).

Δεν υπάρχει ένα είδος φωτογραφίας, δεν υπάρχει ένα στιλ φωτογράφου κι όταν μιλάμε για τέχνη τότε δεν υπάρχουν ούτε κανόνες (ακόμη και στην εφαρμοσμένη φωτογραφία μιλάμε για συνήθειες κι όχι κανόνες...).

Η καλή φωτογραφία είναι αυτή που συνδυάζει ενδιαφέρον θέμα και ανάλογη αισθητική αξεδιάλυτα μεταξύ τους.

Θα δούμε στην αρχή με βιντεοπροτζέκτορα από 10 – 15 φωτογραφίες που έχεις τραβήξει τους τελευταίους μήνες και πάνω εκεί θα κτιστεί το μάθημα.

Από τη δουλειά σου θα κρίνω σε ποιο επίπεδο είσαι, τι σου λείπει από τεχνική άποψη (θα κάνουμε ασκήσεις με τη φωτογραφική σου μαζί), πώς θα βελτιώσεις το κάδρο και τη σύνθεσή σου, πώς θα χειρίζεσαι δημιουργικά το φως και πώς θα επεξεργάζεσαι σωστά τη δουλειά σου.

Δίνονται σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή για μελέτη (φωτογραφίες, άρθρα, βίντεο) και εξατομικευμένες οδηγίες για τη σωστή συνέχιση της φωτογραφικής σου εξέλιξης.

Συμμετοχές μόνο με email – να γράφετε στο θέμα για το Εντατικό Μάθημα και στο μήνυμα το κινητό σας τηλέφωνο (όριο τα 7 άτομα)

Κόστος: 30 ευρώ

Χώρος: Cinemarian (Γενναίου Κολοκοτρώνη 42, Φιλοπάππου, Αθήνα)


Έμπειρος δάσκαλος (12 χρόνια στη διδασκαλία φωτογραφίας και 5 σε μαθήματα κινηματογράφου), κατάλληλος χώρος για μαθήματα, όμορφο κλίμα.


Μόλις ξεκίνησαν και τα εξής τμήματα φωτογραφίας και κινηματογράφου στο Cinemarian:


Μαθήματα Φωτογραφίας  2016 - 2017 στο Cinemarian

Κάθε Τετάρτη 6 - 8 μ.μ. τμήμα αρχαρίων

Κάθε Τετάρτη 8 - 10 μ.μ. τμήμα προχωρημένων (το τμήμα είναι συμπληρωμένο)

Μαθήματα Κινηματογράφου (φτιάξε ταινία χωρίς χρήματα)


Κάθε Δευτέρα 6:00 – 8:30 μ.μ.