12 Μαΐ 2019

Σημειώσεις για τη φωτογραφία (Παρουσίαση βιβλίου)

Άλφρεντ Στίγκλιτζ, Σημειώσεις για τη φωτογραφία
Ο Alfred Stieglitz αν και ξεκίνησε με πικτοριαλιστικές τεχνικές στη συνέχεια κατάλαβε ότι η φωτογραφία δεν χρειάζεται τη ζωγραφική ή γενικότερα μη φωτογραφικές τεχνικές για να γίνει τέχνη. 

Πάλεψε με όλες του τις δυνάμεις για 40 χρόνια με αυτό το στόχο, η φωτογραφία να θεωρηθεί τέχνη. Οργάνωσε εκθέσεις, προέδρευσε σε φωτογραφικές λέσχες, εξέδωσε περιοδικά, ανακάλυψε και προώθησε φωτογραφικά ταλέντα σαν τον Paul Strand , γνώρισε στη Νέα Υόρκη τη μοντέρνα τέχνη εκθέτοντας ζωγραφική και γλυπτική Ευρωπαίων μοντερνιστών στη μικρή γκαλερί του, συσπείρωσε γύρω του μερικούς από τους πιο δημιουργικούς καλλιτέχνες της εποχής του που αναζητούσαν μια τέχνη αμερικάνικη...

Το βιβλίο αυτό σε επιμέλεια και μετάφραση Μάκη Μωραϊτη, περιλαμβάνει ανάλυση του έργου του Στίγκλιτς, φωτογραφίες του από διάφορες περιόδους, αλλά κυρίως κείμενα του δημιουργού που δείχνουν το πάθος του και τις ενέργειες που έκανε για την προώθηση της φωτογραφίας. 

Λίγες συμβουλές του Στίγκλιτζ για τους φωτογράφους:

 Συνεπώς η καλύτερη συμβουλή είναι να μελετήσει τις καλύτερες εικόνες σε όλα τα μέσα τέχνης - από τη ζωγραφική στη φωτογραφία - να μελετήσει ξανά και ξανά, να τα αναλύσει, να εμποτιστεί από αυτά μέχρι ασυνείδητα αυτά γίνουν μέρος της αισθητικής του ύπαρξης. Στη συνέχεια αν υπάρχει ίχνος πρωτοτυπίας μέσα του, ενστικτωδώς θα διασκευάσει αυτά που έχει κάνει μέρος του εαυτού του και ωθούμενος από την προσωπικότητά του θα εξελίξει αυτό που ονομάζεται στιλ. 


Να αποφεύγετε τα βιβλία που μιλούν για σύνθεση έργων, να τα αποφεύγεται σαν την πανώλη διότι θα καταστρέψουν στο μυαλό σας όλες τις σκέψεις που κάνετε και θα αφήσουν μόνο τη φόρμουλα που σας προτείνουν. Εάν δεν μπορείτε να διδάξετε οι ίδιοι τους εαυτούς σας και πρέπει να διδαχθείτε από κάποιον άλλο, τότε βρείτε έναν δάσκαλο με ανοιχτό μυαλό, αλλά φυλάξτε καλά την πρωτοτυπία σας ως το πολύτιμο εκείνο αγαθό που θα σας γλιτώσει από την καταστροφή που θα είναι η εκ μέρους σας παραγωγή τυποποιημένων έργων. Και να συμπληρώσω εγώ, ότι η τέχνη σιχαίνεται την τυποποίηση. 

Υπάρχουν πολλές σχολές ζωγραφικής. Γιατί να μην υπάρχουν και πολλές σχολές φωτογραφίας; Το θέμα δεν είναι να η μία άποψη είναι σωστή ή η άλλη, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει αλήθεια εκεί και αυτή πρέπει να είναι η βάση όλων των έργων τέχνης. 


Η έκδοση αυτή είναι ωραία επιμελημένη και προτείνεται στις φίλες και φίλους της φωτογραφίας.


Άλφρεντ Στίγκλιτζ, Σημειώσεις για τη φωτογραφία, 
επιμ. Μάκης Μωραϊτης, Παρασκήνιο, Αθήνα 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

12 Μαΐ 2019

Σημειώσεις για τη φωτογραφία (Παρουσίαση βιβλίου)

Άλφρεντ Στίγκλιτζ, Σημειώσεις για τη φωτογραφία
Ο Alfred Stieglitz αν και ξεκίνησε με πικτοριαλιστικές τεχνικές στη συνέχεια κατάλαβε ότι η φωτογραφία δεν χρειάζεται τη ζωγραφική ή γενικότερα μη φωτογραφικές τεχνικές για να γίνει τέχνη. 

Πάλεψε με όλες του τις δυνάμεις για 40 χρόνια με αυτό το στόχο, η φωτογραφία να θεωρηθεί τέχνη. Οργάνωσε εκθέσεις, προέδρευσε σε φωτογραφικές λέσχες, εξέδωσε περιοδικά, ανακάλυψε και προώθησε φωτογραφικά ταλέντα σαν τον Paul Strand , γνώρισε στη Νέα Υόρκη τη μοντέρνα τέχνη εκθέτοντας ζωγραφική και γλυπτική Ευρωπαίων μοντερνιστών στη μικρή γκαλερί του, συσπείρωσε γύρω του μερικούς από τους πιο δημιουργικούς καλλιτέχνες της εποχής του που αναζητούσαν μια τέχνη αμερικάνικη...

Το βιβλίο αυτό σε επιμέλεια και μετάφραση Μάκη Μωραϊτη, περιλαμβάνει ανάλυση του έργου του Στίγκλιτς, φωτογραφίες του από διάφορες περιόδους, αλλά κυρίως κείμενα του δημιουργού που δείχνουν το πάθος του και τις ενέργειες που έκανε για την προώθηση της φωτογραφίας. 

Λίγες συμβουλές του Στίγκλιτζ για τους φωτογράφους:

 Συνεπώς η καλύτερη συμβουλή είναι να μελετήσει τις καλύτερες εικόνες σε όλα τα μέσα τέχνης - από τη ζωγραφική στη φωτογραφία - να μελετήσει ξανά και ξανά, να τα αναλύσει, να εμποτιστεί από αυτά μέχρι ασυνείδητα αυτά γίνουν μέρος της αισθητικής του ύπαρξης. Στη συνέχεια αν υπάρχει ίχνος πρωτοτυπίας μέσα του, ενστικτωδώς θα διασκευάσει αυτά που έχει κάνει μέρος του εαυτού του και ωθούμενος από την προσωπικότητά του θα εξελίξει αυτό που ονομάζεται στιλ. 


Να αποφεύγετε τα βιβλία που μιλούν για σύνθεση έργων, να τα αποφεύγεται σαν την πανώλη διότι θα καταστρέψουν στο μυαλό σας όλες τις σκέψεις που κάνετε και θα αφήσουν μόνο τη φόρμουλα που σας προτείνουν. Εάν δεν μπορείτε να διδάξετε οι ίδιοι τους εαυτούς σας και πρέπει να διδαχθείτε από κάποιον άλλο, τότε βρείτε έναν δάσκαλο με ανοιχτό μυαλό, αλλά φυλάξτε καλά την πρωτοτυπία σας ως το πολύτιμο εκείνο αγαθό που θα σας γλιτώσει από την καταστροφή που θα είναι η εκ μέρους σας παραγωγή τυποποιημένων έργων. Και να συμπληρώσω εγώ, ότι η τέχνη σιχαίνεται την τυποποίηση. 

Υπάρχουν πολλές σχολές ζωγραφικής. Γιατί να μην υπάρχουν και πολλές σχολές φωτογραφίας; Το θέμα δεν είναι να η μία άποψη είναι σωστή ή η άλλη, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει αλήθεια εκεί και αυτή πρέπει να είναι η βάση όλων των έργων τέχνης. 


Η έκδοση αυτή είναι ωραία επιμελημένη και προτείνεται στις φίλες και φίλους της φωτογραφίας.


Άλφρεντ Στίγκλιτζ, Σημειώσεις για τη φωτογραφία, 
επιμ. Μάκης Μωραϊτης, Παρασκήνιο, Αθήνα 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΣ