6 Ιουν 2013

Λίγες σκέψεις για τη φωτογραφία

Για τα μαθήματα φωτογραφίας

Στα μαθήματα  μου ξεκινάω από αυτό που περιμένουν οι μαθητές μου, την τεχνική της φωτογραφίας, αλλά προσπαθώ από την αρχή να εξηγήσω ότι η καλή φωτογραφία δεν είναι βασικά θέμα τεχνικής, αλλά βλέμματος κι άποψης για τον κόσμο. Η φωτογραφία παρουσιάζει μεγάλες δυσκολίες ως τέχνη - ίδια μηχανή, παρόμοιες τεχνικές δεξιότητες, ίδιος κόσμος μπροστά στα μάτια μας κι όμως κάποιοι από μας παράγουν μια  δουλειά που μας αφήνει έκθαμβους! 

Τίτλος (θέμα) κι έκθεση φωτογραφίας

Για νέους φωτογράφους το να ορίζεις κάποιο θέμα - για να δώσεις τίτλο στην έκθεση - έχω δει ότι είναι περιοριστικό. Τώρα διαπιστώνουν κι αυτοί τι πραγματικά τους ενδιαφέρει κι ως θέμα κι ως αισθητική.

Πώς βρίσκει ο κάθε φωτογράφος το δρόμο του

Με συγκινούν όλα τα είδη τέχνης και πολλές αισθητικές προσεγγίσεις. Έχοντας μεγάλη αγάπη για την ιστορία τέχνης και παρακολουθώντας σύγχρονες εκθέσεις και φεστιβάλ, μπορώ απροκατάληπτα να εντοπίζω την προσωπική φωτογραφική ματιά του κάθε μαθητή και να προτείνω ανάλογες, αλλά κι αντίθετες, φωτογραφικές αναφορές, για να προχωρήσει με συνέπεια και να φτιάξει την δική του φωτογραφική ταυτότητα. Η διδασκαλία τέχνης περιλαμβάνει προτάσεις, αλλά εμπεριέχει πρώτα από όλα την ελευθερία έκφρασης. Οι κανόνες αφορούν μόνο τις θετικές επιστήμες...

Δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ (Μάιος 2013)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

6 Ιουν 2013

Λίγες σκέψεις για τη φωτογραφία

Για τα μαθήματα φωτογραφίας

Στα μαθήματα  μου ξεκινάω από αυτό που περιμένουν οι μαθητές μου, την τεχνική της φωτογραφίας, αλλά προσπαθώ από την αρχή να εξηγήσω ότι η καλή φωτογραφία δεν είναι βασικά θέμα τεχνικής, αλλά βλέμματος κι άποψης για τον κόσμο. Η φωτογραφία παρουσιάζει μεγάλες δυσκολίες ως τέχνη - ίδια μηχανή, παρόμοιες τεχνικές δεξιότητες, ίδιος κόσμος μπροστά στα μάτια μας κι όμως κάποιοι από μας παράγουν μια  δουλειά που μας αφήνει έκθαμβους! 

Τίτλος (θέμα) κι έκθεση φωτογραφίας

Για νέους φωτογράφους το να ορίζεις κάποιο θέμα - για να δώσεις τίτλο στην έκθεση - έχω δει ότι είναι περιοριστικό. Τώρα διαπιστώνουν κι αυτοί τι πραγματικά τους ενδιαφέρει κι ως θέμα κι ως αισθητική.

Πώς βρίσκει ο κάθε φωτογράφος το δρόμο του

Με συγκινούν όλα τα είδη τέχνης και πολλές αισθητικές προσεγγίσεις. Έχοντας μεγάλη αγάπη για την ιστορία τέχνης και παρακολουθώντας σύγχρονες εκθέσεις και φεστιβάλ, μπορώ απροκατάληπτα να εντοπίζω την προσωπική φωτογραφική ματιά του κάθε μαθητή και να προτείνω ανάλογες, αλλά κι αντίθετες, φωτογραφικές αναφορές, για να προχωρήσει με συνέπεια και να φτιάξει την δική του φωτογραφική ταυτότητα. Η διδασκαλία τέχνης περιλαμβάνει προτάσεις, αλλά εμπεριέχει πρώτα από όλα την ελευθερία έκφρασης. Οι κανόνες αφορούν μόνο τις θετικές επιστήμες...

Δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ (Μάιος 2013)


Δεν υπάρχουν σχόλια: