15 Αυγ 2012

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Δεν ήμουν ποτέ φανατικός οπαδός του “καλού” φωτογραφικού εξοπλισμού και της άψογης τεχνικής. Υπάρχουν όμως είδη φωτογραφίας που στηρίζονται περισσότερο στις τεχνικές δεξιότητες και στο εξειδικευμένο εξοπλισμό από άλλα.

Για παράδειγμα, ενώ η φωτογραφία δρόμου συνηθίζει να σπάει κανόνες και να πειραματίζεται, η macro-φωτογραφία δεν μπορεί να σταθεί αν έχει τεχνικά προβλήματα...

Εδώ να προσθέσω ότι σε όλες τις τέχνες πρώτα μαθαίνεις τους κανόνες και μελετάς τους δασκάλους, τους κλασικούς, κι ύστερα προσπαθείς να τους αμφισβητήσεις και να χαράξεις το δικό σου δρόμο.

Στην τέχνη επίσης η αισθητική, η φόρμα, η τεχνική πρέπει να συμβαδίζει με το περιεχόμενο. Δεν φωτογραφίζουμε τα πάντα με τον ίδιο τρόπο – όπως δεν γράφουμε συνταγές μαγειρικής και ποίηματα με το ίδιο ύφος ή όπως ένας ποιητής δε χρησιμοποιεί σε όλα του τα ποιήματα τα ίδια εκφραστικά μέσα...

Είμαστε στην εποχή του μεταμοντέρνου, όπου ο καλλιτέχνης μπορεί να πειραματιστεί με οποιαδήποτε τεχνοτροπία από το παρελθόν ή το παρόν θέλει και μάλιστα συχνά στο ίδιο έργο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αν δεν είναι μορφή και περιεχόμενο αδιάρρηκτα δεμένα το δημιούργημα θα αξίζει κάτι. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

15 Αυγ 2012

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Δεν ήμουν ποτέ φανατικός οπαδός του “καλού” φωτογραφικού εξοπλισμού και της άψογης τεχνικής. Υπάρχουν όμως είδη φωτογραφίας που στηρίζονται περισσότερο στις τεχνικές δεξιότητες και στο εξειδικευμένο εξοπλισμό από άλλα.

Για παράδειγμα, ενώ η φωτογραφία δρόμου συνηθίζει να σπάει κανόνες και να πειραματίζεται, η macro-φωτογραφία δεν μπορεί να σταθεί αν έχει τεχνικά προβλήματα...

Εδώ να προσθέσω ότι σε όλες τις τέχνες πρώτα μαθαίνεις τους κανόνες και μελετάς τους δασκάλους, τους κλασικούς, κι ύστερα προσπαθείς να τους αμφισβητήσεις και να χαράξεις το δικό σου δρόμο.

Στην τέχνη επίσης η αισθητική, η φόρμα, η τεχνική πρέπει να συμβαδίζει με το περιεχόμενο. Δεν φωτογραφίζουμε τα πάντα με τον ίδιο τρόπο – όπως δεν γράφουμε συνταγές μαγειρικής και ποίηματα με το ίδιο ύφος ή όπως ένας ποιητής δε χρησιμοποιεί σε όλα του τα ποιήματα τα ίδια εκφραστικά μέσα...

Είμαστε στην εποχή του μεταμοντέρνου, όπου ο καλλιτέχνης μπορεί να πειραματιστεί με οποιαδήποτε τεχνοτροπία από το παρελθόν ή το παρόν θέλει και μάλιστα συχνά στο ίδιο έργο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αν δεν είναι μορφή και περιεχόμενο αδιάρρηκτα δεμένα το δημιούργημα θα αξίζει κάτι. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: