31 Μαρ 2016

Ο Φωτεινός Θάλαμος - Σημειώσεις για τη Φωτογραφία

Πηγή Φωτογραφίας Ε.Κ.Φ.

Η φωτογραφία, για τον Ρολάν Μπαρτ, είναι το απόλυτο Μερικό, η υπέρτατη τυχαιότητα, η Ευκαιρία, η Συνάντηση, το Πραγματικό, στην ενδελεχή έκφραση του. Μία «οντολογική» επιθυμία τον έχει κυριέψει σχετικά με τη φωτογραφία. Μέσα σ’αυτά τα κείμενα προσπάθησε να μάθει τι ήταν «καθ’ εαυτή», ποιο ουσιαστικό γνώρισμα την ξεχώριζε από την κοινότητα των εικόνων.  

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)


Η γνώμη μου

Κλασικό βιβλίο για τους θεωρητικούς της φωτογραφίας. Δεν βρίσκω το λόγο να το προτείνω σε κάποιον φωτογράφο που θέλει απλά να γίνει καλύτερος στη δουλειά του (θα του πρότεινα όμως να δει πολλούς φωτογράφους και να διαβάσει ποίηση...). 

Φιλοσοφικό δοκίμιο που βάζει ενδιαφέροντα ερωτήματα και ενώ ξεκινάει με επιστημονική προσέγγιση στην ουσία εκφράζει ότι κατάλαβε ο Ρολάν Μπαρτ για τη φωτογραφία, το δικό του προσωπικό τρόπο προσέγγισης - τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε συναισθηματικό. 

Ωραία η προσπάθεια του να δει τη Φωτογραφία μέσα από προσωπικά του βιώματα (χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία της μητέρας του), αλλά όχι και τόσο πετυχημένη η σύνδεση της φωτογραφίας με την τύχη (επιμένει αρκετά σε αυτό)...

Διαβάστε εδώ για άλλα βιβλία που έχω παρουσιάσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

31 Μαρ 2016

Ο Φωτεινός Θάλαμος - Σημειώσεις για τη Φωτογραφία

Πηγή Φωτογραφίας Ε.Κ.Φ.

Η φωτογραφία, για τον Ρολάν Μπαρτ, είναι το απόλυτο Μερικό, η υπέρτατη τυχαιότητα, η Ευκαιρία, η Συνάντηση, το Πραγματικό, στην ενδελεχή έκφραση του. Μία «οντολογική» επιθυμία τον έχει κυριέψει σχετικά με τη φωτογραφία. Μέσα σ’αυτά τα κείμενα προσπάθησε να μάθει τι ήταν «καθ’ εαυτή», ποιο ουσιαστικό γνώρισμα την ξεχώριζε από την κοινότητα των εικόνων.  

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)


Η γνώμη μου

Κλασικό βιβλίο για τους θεωρητικούς της φωτογραφίας. Δεν βρίσκω το λόγο να το προτείνω σε κάποιον φωτογράφο που θέλει απλά να γίνει καλύτερος στη δουλειά του (θα του πρότεινα όμως να δει πολλούς φωτογράφους και να διαβάσει ποίηση...). 

Φιλοσοφικό δοκίμιο που βάζει ενδιαφέροντα ερωτήματα και ενώ ξεκινάει με επιστημονική προσέγγιση στην ουσία εκφράζει ότι κατάλαβε ο Ρολάν Μπαρτ για τη φωτογραφία, το δικό του προσωπικό τρόπο προσέγγισης - τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε συναισθηματικό. 

Ωραία η προσπάθεια του να δει τη Φωτογραφία μέσα από προσωπικά του βιώματα (χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία της μητέρας του), αλλά όχι και τόσο πετυχημένη η σύνδεση της φωτογραφίας με την τύχη (επιμένει αρκετά σε αυτό)...

Διαβάστε εδώ για άλλα βιβλία που έχω παρουσιάσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια: