4 Αυγ 2015

The Camera Never Lies!

Ολοκληρώνω αυτή την περίοδο ένα online σεμινάριο από το London University  με τον ειρωνικό τίτλο "The Camera Never Lies!" (Η κάμερα δεν ψεύδεται ποτέ...)

Θυμήθηκα μια ομιλία που είχα κάνει κάποτε στον Πολιτιστικό Σύλλογο Πετραλώνων με θέμα "Φωτογραφία και Αλήθεια". Μιλούσα για πάνω από 2 ώρες για τους αμέτρητους τρόπους που είχε κάποιος να πει ψέματα χρησιμοποιώντας φωτογραφία ή κινούμενες εικόνες (κινηματογράφο αρχικά, στη συνέχεια και βίντεο) - κι αναφέρομαι για πολύ πριν μπούμε στην ψηφιακή εποχή...


 Ο Στάλιν εξαφάνιζε κι από τις φωτογραφίες τους πολιτικούς του αντιπάλους

Πηγή Φωτ.:twistedsifter.com
Το σεμινάριο αυτό πιάνει μέσα από ιστορικά παραδείγματα θέματα όπως:

Η εικόνα κι ο ρόλος της στην σύγχρονη ιστορία, το πόσο αυθεντικό μπορεί να είναι ένα φωτορεπορτάζ, η δύναμη της εικόνας, η ευκολία με την οποία μπορεί να παραγγείλει κάποιος τη φωτογραφία που θέλει, οι κινηματογραφικές ταινίες που αφηγούνται ιστορικά γεγονότα κ.ά.

Πληροφορίες για το σεμινάριο!

Την ίδια στιγμή έπεσε στην αντίληψή μου ένα σχετικό άρθρο του Νίκου Βατόπουλου στην Καθημερινή με τίτλο: Ο επιθετικός ρεαλισμός των εικόνων της Αθήνας. Με λίγα λόγια αυτό που γράφει ο συντάκτης είναι ότι τα διεθνή μέσα ζητούν (ή τουλάχιστον επιλέγουν) συγκεκριμένες φωτογραφίες από την Ελλάδα της Κρίσης... Και αυτό το κάνουν ακόμη και τα πιο γνωστά κι έγκυρα!

Στερεοτυπικές εικόνες ζητούν τα ΜΜΕ

Πηγή φωτ.: Καθημερινή (δυστυχώς, όπως συνηθίζεται στα ελληνικά ΜΜΕ, δεν έχει το όνομα του φωτογράφου)

Η νέα Αθήνα των διεθνών φωτοειδησεογραφικών πρακτορείων έχει πλέον ευδιάκριτα χαρακτηριστικά. Η ελληνική πρωτεύουσα, σύμφωνα με τη στερεότυπη σε καιρούς κρίσης αναπαραγωγή της, χαρακτηρίζεται από ένα κράμα στοιχείων που αντλούν από μια βαθιά δεξαμενή στερεοτύπων. Τα στερεότυπα, κατά βάση, βασίζονται σε μια αλήθεια, απλώς την απομονώνουν, τη γενικεύουν, τη μεγεθύνουν και τείνουν να την επιβάλουν. Σύμφωνα με τα νέα στερεότυπα της κρίσης, η Αθήνα των διεθνών πρακτορείων είναι μια πόλη που έχει πλήρως απορρυθμιστεί. Και αυτή η έκκεντρη κατάσταση, που αντικειμενικά μετεωρίζεται ανάμεσα στην οικονομική δυσπραγία και την κοινωνική παρακμή, οριοθετείται με τη σειρά της πάνω στα ευανάγνωστα μεγέθη της φτώχειας και του εξωτισμού.

Απόσπασμα από το άρθρο. Διαβάστε το ολόκληρο εδώ!

Διαβάστε επίσης το άρθρο μου: Το ντοκιμαντέρ και η αλήθεια εδώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

4 Αυγ 2015

The Camera Never Lies!

Ολοκληρώνω αυτή την περίοδο ένα online σεμινάριο από το London University  με τον ειρωνικό τίτλο "The Camera Never Lies!" (Η κάμερα δεν ψεύδεται ποτέ...)

Θυμήθηκα μια ομιλία που είχα κάνει κάποτε στον Πολιτιστικό Σύλλογο Πετραλώνων με θέμα "Φωτογραφία και Αλήθεια". Μιλούσα για πάνω από 2 ώρες για τους αμέτρητους τρόπους που είχε κάποιος να πει ψέματα χρησιμοποιώντας φωτογραφία ή κινούμενες εικόνες (κινηματογράφο αρχικά, στη συνέχεια και βίντεο) - κι αναφέρομαι για πολύ πριν μπούμε στην ψηφιακή εποχή...


 Ο Στάλιν εξαφάνιζε κι από τις φωτογραφίες τους πολιτικούς του αντιπάλους

Πηγή Φωτ.:twistedsifter.com
Το σεμινάριο αυτό πιάνει μέσα από ιστορικά παραδείγματα θέματα όπως:

Η εικόνα κι ο ρόλος της στην σύγχρονη ιστορία, το πόσο αυθεντικό μπορεί να είναι ένα φωτορεπορτάζ, η δύναμη της εικόνας, η ευκολία με την οποία μπορεί να παραγγείλει κάποιος τη φωτογραφία που θέλει, οι κινηματογραφικές ταινίες που αφηγούνται ιστορικά γεγονότα κ.ά.

Πληροφορίες για το σεμινάριο!

Την ίδια στιγμή έπεσε στην αντίληψή μου ένα σχετικό άρθρο του Νίκου Βατόπουλου στην Καθημερινή με τίτλο: Ο επιθετικός ρεαλισμός των εικόνων της Αθήνας. Με λίγα λόγια αυτό που γράφει ο συντάκτης είναι ότι τα διεθνή μέσα ζητούν (ή τουλάχιστον επιλέγουν) συγκεκριμένες φωτογραφίες από την Ελλάδα της Κρίσης... Και αυτό το κάνουν ακόμη και τα πιο γνωστά κι έγκυρα!

Στερεοτυπικές εικόνες ζητούν τα ΜΜΕ

Πηγή φωτ.: Καθημερινή (δυστυχώς, όπως συνηθίζεται στα ελληνικά ΜΜΕ, δεν έχει το όνομα του φωτογράφου)

Η νέα Αθήνα των διεθνών φωτοειδησεογραφικών πρακτορείων έχει πλέον ευδιάκριτα χαρακτηριστικά. Η ελληνική πρωτεύουσα, σύμφωνα με τη στερεότυπη σε καιρούς κρίσης αναπαραγωγή της, χαρακτηρίζεται από ένα κράμα στοιχείων που αντλούν από μια βαθιά δεξαμενή στερεοτύπων. Τα στερεότυπα, κατά βάση, βασίζονται σε μια αλήθεια, απλώς την απομονώνουν, τη γενικεύουν, τη μεγεθύνουν και τείνουν να την επιβάλουν. Σύμφωνα με τα νέα στερεότυπα της κρίσης, η Αθήνα των διεθνών πρακτορείων είναι μια πόλη που έχει πλήρως απορρυθμιστεί. Και αυτή η έκκεντρη κατάσταση, που αντικειμενικά μετεωρίζεται ανάμεσα στην οικονομική δυσπραγία και την κοινωνική παρακμή, οριοθετείται με τη σειρά της πάνω στα ευανάγνωστα μεγέθη της φτώχειας και του εξωτισμού.

Απόσπασμα από το άρθρο. Διαβάστε το ολόκληρο εδώ!

Διαβάστε επίσης το άρθρο μου: Το ντοκιμαντέρ και η αλήθεια εδώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: