31 Μαρ 2016

Ο Φωτεινός Θάλαμος - Σημειώσεις για τη Φωτογραφία

Πηγή Φωτογραφίας Ε.Κ.Φ.

Η φωτογραφία, για τον Ρολάν Μπαρτ, είναι το απόλυτο Μερικό, η υπέρτατη τυχαιότητα, η Ευκαιρία, η Συνάντηση, το Πραγματικό, στην ενδελεχή έκφραση του. Μία «οντολογική» επιθυμία τον έχει κυριέψει σχετικά με τη φωτογραφία. Μέσα σ’αυτά τα κείμενα προσπάθησε να μάθει τι ήταν «καθ’ εαυτή», ποιο ουσιαστικό γνώρισμα την ξεχώριζε από την κοινότητα των εικόνων.  

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)


Η γνώμη μου

Κλασικό βιβλίο για τους θεωρητικούς της φωτογραφίας. Δεν βρίσκω το λόγο να το προτείνω σε κάποιον φωτογράφο που θέλει απλά να γίνει καλύτερος στη δουλειά του (θα του πρότεινα όμως να δει πολλούς φωτογράφους και να διαβάσει ποίηση...). 

Φιλοσοφικό δοκίμιο που βάζει ενδιαφέροντα ερωτήματα και ενώ ξεκινάει με επιστημονική προσέγγιση στην ουσία εκφράζει ότι κατάλαβε ο Ρολάν Μπαρτ για τη φωτογραφία, το δικό του προσωπικό τρόπο προσέγγισης - τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε συναισθηματικό. 

Ωραία η προσπάθεια του να δει τη Φωτογραφία μέσα από προσωπικά του βιώματα (χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία της μητέρας του), αλλά όχι και τόσο πετυχημένη η σύνδεση της φωτογραφίας με την τύχη (επιμένει αρκετά σε αυτό)...

Διαβάστε εδώ για άλλα βιβλία που έχω παρουσιάσει!

28 Μαρ 2016

Greek Animators with Cirque Musical @ Ζάππειο 2016




Απόκριες 2016 εκδήλωση του Δήμου Αθηναίων στο Ζάππειο με τους:

Greek Animators with Cirque Musical


Φωτογραφική κάλυψη και βίντεο από το ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 !


video: Ανδρέας Κατσικούδης 

Music by Sofie Salonika (Live an Golden Fest 2016)

23 Μαρ 2016

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ




Η Φωτογραφική Ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 και το ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΛΕΙΣΤΡΟ 

προσκαλούν τον φωτογράφο Άγγελο Τζιβελέκη 

να παρουσιάσει τη δουλειά του και να συζητήσει θέματα που αφορούν τη φωτογραφία, το ρεπορτάζ, την Ελλάδα... 

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016 στις 20:00 στο Cinemarian (Γεν. Κολοκοτρώνη 42, Φιλοπάππου, Αθήνα)

http://diafragma26.blogspot.gr/

https://www.flickr.com/photos/angelos_tzivelekis

www.pkleistro.blogspot.gr

www.cinemarian.gr

                                                        ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ 

Σύντομο Βιογραφικό:


Ο Άγγελος Τζιβελέκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967, όπου ζει και εργάζεται μεχρι σημερα.
Σπούδασε προγραμματισμό Η/Υ στην ΚΟΡΕΛΚΟ ενώ ταυτόχρονα άρχισε να ασχολείται και με την φωτογραφία. Το 2002 παρακολούθησε μαθήματα καλλιτεχνικής φωτογραφίας στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας του Δ. Ζωγράφου με επιμορφωτή το Νίκο Δημολίτσα. Στη συνέχεια εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στην διαδημοτική και πολιτική εβδομαδιαία εφημερίδα “Πόλις”. Το καλοκαίρι του 2010 τον βρίσκει να παρακολουθεί μαθήματα φωτορεπορταζ υπό την καθοδήγηση του Σπύρο Τσακίρη. Το 2011 επεκτείνει τις γνώσεις του με την εκμάθηση τεχνικών στούντιο παρακολουθώντας μαθήματα εφαρμοσμένης φωτογραφίας στο Athens Art Studio photography. Παράλληλα συμμετέχει και στα workshops που διοργανώνονται.  

Το 2013 γίνεται ένα από τα ιδρυτικά μέλη του πρακτορείου Doc4life. 
Αγαπημένο του είδος η φωτογραφία δρόμου. Κινείται στο αστικό περιβάλλον βρισκόμενος σε συνεχή αναζήτηση της δικής του προσωπικής ματιά. 
Εχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε περιοδικά . 

www.flickr.com/photos/angelos_tzivelekis

www.facebook.com/AngelosTzivelekis

15 Μαρ 2016

100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire

Slide χαραγμένο (Α.Κ.)

Αντιγράφω κείμενο του Βασίλη Καρκατσέλη από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για το Dada (το κίνημα που επηρέασε πολύ την σύγχρονη τέχνη -μοντέρνα και μεταμοντέρνα- και φυσικά και τη φωτογραφία):

Ένα τέτοιο μήνα, αλλά σε τελείως διαφορετικές καταστάσεις, σε ένα καμπαρέ της Ζυρίχης ( η Ελβετία παρέμεινε ουδέτερη κατά τη διάρκεια των δύο μεγάλων πολέμων που ματοκύλισαν την Ευρώπη), το καμπαρέ Voltaire, άρχισαν οι περίφημες παραστάσεις των Ντανταϊστών.

Το DADA ήταν ένα πολύτεχνο κίνημα, μία ιδιότυπη συνάντηση καλλιτεχνών, που θα άλλαζε πολλά στην εξέλιξη της τέχνης ή σε αυτό που αποκαλούμε τέχνη. Ήταν η χρονιά του 1916.

80 χρόνια μετά, μία από τις ομάδες θεωρητικής επεξεργασίας της Φωτογραφικής Τέχνης, (βλέπαμε και βλέπουμε φωτογραφία αδιαίρετη από το φάσμα των υπολοίπων τεχνών), εργάστηκε και θεμελίωσε αυτό που αργότερα ονομάστηκε «Θεσσαλονικιώτικο ΜΕΤΑ- Νταντά» (για να ξεχωρίζει από το παγκόσμιο ΜΕΤΑ – Dada), μία κίνηση που άλλαξε για πάντα την εξέλιξη της Νέας Ελληνικής Φωτογραφίας.

 Ήμασταν μία ομάδα δημιουργών που εκείνη την εποχή λειτουργούσε και πειραματιζόταν στο πλαίσιο της «Φωτογραφικής Ομάδας Τριανδρίας», αυτή που ο πολύς κόσμος σήμερα γνωρίζει από το διακριτικό της τίτλο σαν Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Μία από τις δημόσιες δράσεις/παρουσίες αυτής της ομάδας, η παρθενική, καταγράφηκε σε ένα χειροποίητο βιβλίο (artist book) που κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Το καθένα από αυτά τα βιβλία, στα πρότυπα της ομάδας του DADA, ήταν μοναδικό, καθώς περιελάμβανε copy art, αυθεντικά μοναδικά  ζωγραφικά έργα (σε κάθε τόμο και ξεχωριστό έργο) , σχέδια και αυθεντικές φωτογραφίες.

Σήμερα, 100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire και 20 χρόνια μετά την έκδοση αυτών των «πρακτικών» της μοναδικής εκείνης συνάντησης του Θεσσαλονικιώτικου ΜΕΤΑ- Νταντά, ίσως είναι ευκαιρία να το ξαναθυμηθούμε.

Βρίσκεται για δωρεάν κατέβασμα στη διεύθυνση:

Διαβάστε ακόμη το δικό μου κείμενο: Το DADA και η Φωτογραφία

8 Μαρ 2016

Η Κινηματογραφική Ομάδα Πετραλώνων στο Cinemarian


Η Κινηματογραφική Ομάδα Πετραλώνων αποκτάει νέο στέκι: το Cinemarian !

Κάθε Πέμπτη στις 7 μ.μ. (ξεκινώντας από 10 Μαρτίου) ο Διονύσης Λυκιαρδόπουλος θα παρουσιάζει μια σημαντική ταινία και θα συζητάει με το κοινό για την ιστορία και τα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου.

 Το πρόγραμμα προβολών μπορείτε να το βλέπετε εδώ!

Είσοδος Ελεύθερη!

1 Μαρ 2016

Μαθήματα Κινηματογράφου - Σπουδαστική Ταινία


Ταινία μικρού μήκους που δημιουργήθηκε ως άσκηση στα σεμινάρια κινηματογράφου που οργανώνω μαζί με τον Γιάννη Παρασκευόπουλο στο Cinemarian (Αθήνα).

Γυρίστηκε σε χρόνο ρεκόρ και χωρίς κάποια πρόβα...

Το υπέροχο μοντάζ είναι του συμμετέχοντα Ανδρέα Εμμανουήλ! 

31 Μαρ 2016

Ο Φωτεινός Θάλαμος - Σημειώσεις για τη Φωτογραφία

Πηγή Φωτογραφίας Ε.Κ.Φ.

Η φωτογραφία, για τον Ρολάν Μπαρτ, είναι το απόλυτο Μερικό, η υπέρτατη τυχαιότητα, η Ευκαιρία, η Συνάντηση, το Πραγματικό, στην ενδελεχή έκφραση του. Μία «οντολογική» επιθυμία τον έχει κυριέψει σχετικά με τη φωτογραφία. Μέσα σ’αυτά τα κείμενα προσπάθησε να μάθει τι ήταν «καθ’ εαυτή», ποιο ουσιαστικό γνώρισμα την ξεχώριζε από την κοινότητα των εικόνων.  

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)


Η γνώμη μου

Κλασικό βιβλίο για τους θεωρητικούς της φωτογραφίας. Δεν βρίσκω το λόγο να το προτείνω σε κάποιον φωτογράφο που θέλει απλά να γίνει καλύτερος στη δουλειά του (θα του πρότεινα όμως να δει πολλούς φωτογράφους και να διαβάσει ποίηση...). 

Φιλοσοφικό δοκίμιο που βάζει ενδιαφέροντα ερωτήματα και ενώ ξεκινάει με επιστημονική προσέγγιση στην ουσία εκφράζει ότι κατάλαβε ο Ρολάν Μπαρτ για τη φωτογραφία, το δικό του προσωπικό τρόπο προσέγγισης - τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε συναισθηματικό. 

Ωραία η προσπάθεια του να δει τη Φωτογραφία μέσα από προσωπικά του βιώματα (χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία της μητέρας του), αλλά όχι και τόσο πετυχημένη η σύνδεση της φωτογραφίας με την τύχη (επιμένει αρκετά σε αυτό)...

Διαβάστε εδώ για άλλα βιβλία που έχω παρουσιάσει!

28 Μαρ 2016

Greek Animators with Cirque Musical @ Ζάππειο 2016




Απόκριες 2016 εκδήλωση του Δήμου Αθηναίων στο Ζάππειο με τους:

Greek Animators with Cirque Musical


Φωτογραφική κάλυψη και βίντεο από το ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 !


video: Ανδρέας Κατσικούδης 

Music by Sofie Salonika (Live an Golden Fest 2016)

23 Μαρ 2016

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ




Η Φωτογραφική Ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 και το ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΛΕΙΣΤΡΟ 

προσκαλούν τον φωτογράφο Άγγελο Τζιβελέκη 

να παρουσιάσει τη δουλειά του και να συζητήσει θέματα που αφορούν τη φωτογραφία, το ρεπορτάζ, την Ελλάδα... 

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016 στις 20:00 στο Cinemarian (Γεν. Κολοκοτρώνη 42, Φιλοπάππου, Αθήνα)

http://diafragma26.blogspot.gr/

https://www.flickr.com/photos/angelos_tzivelekis

www.pkleistro.blogspot.gr

www.cinemarian.gr

                                                        ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ 

Σύντομο Βιογραφικό:


Ο Άγγελος Τζιβελέκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967, όπου ζει και εργάζεται μεχρι σημερα.
Σπούδασε προγραμματισμό Η/Υ στην ΚΟΡΕΛΚΟ ενώ ταυτόχρονα άρχισε να ασχολείται και με την φωτογραφία. Το 2002 παρακολούθησε μαθήματα καλλιτεχνικής φωτογραφίας στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας του Δ. Ζωγράφου με επιμορφωτή το Νίκο Δημολίτσα. Στη συνέχεια εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στην διαδημοτική και πολιτική εβδομαδιαία εφημερίδα “Πόλις”. Το καλοκαίρι του 2010 τον βρίσκει να παρακολουθεί μαθήματα φωτορεπορταζ υπό την καθοδήγηση του Σπύρο Τσακίρη. Το 2011 επεκτείνει τις γνώσεις του με την εκμάθηση τεχνικών στούντιο παρακολουθώντας μαθήματα εφαρμοσμένης φωτογραφίας στο Athens Art Studio photography. Παράλληλα συμμετέχει και στα workshops που διοργανώνονται.  

Το 2013 γίνεται ένα από τα ιδρυτικά μέλη του πρακτορείου Doc4life. 
Αγαπημένο του είδος η φωτογραφία δρόμου. Κινείται στο αστικό περιβάλλον βρισκόμενος σε συνεχή αναζήτηση της δικής του προσωπικής ματιά. 
Εχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε περιοδικά . 

www.flickr.com/photos/angelos_tzivelekis

www.facebook.com/AngelosTzivelekis

15 Μαρ 2016

100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire

Slide χαραγμένο (Α.Κ.)

Αντιγράφω κείμενο του Βασίλη Καρκατσέλη από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για το Dada (το κίνημα που επηρέασε πολύ την σύγχρονη τέχνη -μοντέρνα και μεταμοντέρνα- και φυσικά και τη φωτογραφία):

Ένα τέτοιο μήνα, αλλά σε τελείως διαφορετικές καταστάσεις, σε ένα καμπαρέ της Ζυρίχης ( η Ελβετία παρέμεινε ουδέτερη κατά τη διάρκεια των δύο μεγάλων πολέμων που ματοκύλισαν την Ευρώπη), το καμπαρέ Voltaire, άρχισαν οι περίφημες παραστάσεις των Ντανταϊστών.

Το DADA ήταν ένα πολύτεχνο κίνημα, μία ιδιότυπη συνάντηση καλλιτεχνών, που θα άλλαζε πολλά στην εξέλιξη της τέχνης ή σε αυτό που αποκαλούμε τέχνη. Ήταν η χρονιά του 1916.

80 χρόνια μετά, μία από τις ομάδες θεωρητικής επεξεργασίας της Φωτογραφικής Τέχνης, (βλέπαμε και βλέπουμε φωτογραφία αδιαίρετη από το φάσμα των υπολοίπων τεχνών), εργάστηκε και θεμελίωσε αυτό που αργότερα ονομάστηκε «Θεσσαλονικιώτικο ΜΕΤΑ- Νταντά» (για να ξεχωρίζει από το παγκόσμιο ΜΕΤΑ – Dada), μία κίνηση που άλλαξε για πάντα την εξέλιξη της Νέας Ελληνικής Φωτογραφίας.

 Ήμασταν μία ομάδα δημιουργών που εκείνη την εποχή λειτουργούσε και πειραματιζόταν στο πλαίσιο της «Φωτογραφικής Ομάδας Τριανδρίας», αυτή που ο πολύς κόσμος σήμερα γνωρίζει από το διακριτικό της τίτλο σαν Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Μία από τις δημόσιες δράσεις/παρουσίες αυτής της ομάδας, η παρθενική, καταγράφηκε σε ένα χειροποίητο βιβλίο (artist book) που κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Το καθένα από αυτά τα βιβλία, στα πρότυπα της ομάδας του DADA, ήταν μοναδικό, καθώς περιελάμβανε copy art, αυθεντικά μοναδικά  ζωγραφικά έργα (σε κάθε τόμο και ξεχωριστό έργο) , σχέδια και αυθεντικές φωτογραφίες.

Σήμερα, 100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire και 20 χρόνια μετά την έκδοση αυτών των «πρακτικών» της μοναδικής εκείνης συνάντησης του Θεσσαλονικιώτικου ΜΕΤΑ- Νταντά, ίσως είναι ευκαιρία να το ξαναθυμηθούμε.

Βρίσκεται για δωρεάν κατέβασμα στη διεύθυνση:

Διαβάστε ακόμη το δικό μου κείμενο: Το DADA και η Φωτογραφία

8 Μαρ 2016

Η Κινηματογραφική Ομάδα Πετραλώνων στο Cinemarian


Η Κινηματογραφική Ομάδα Πετραλώνων αποκτάει νέο στέκι: το Cinemarian !

Κάθε Πέμπτη στις 7 μ.μ. (ξεκινώντας από 10 Μαρτίου) ο Διονύσης Λυκιαρδόπουλος θα παρουσιάζει μια σημαντική ταινία και θα συζητάει με το κοινό για την ιστορία και τα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου.

 Το πρόγραμμα προβολών μπορείτε να το βλέπετε εδώ!

Είσοδος Ελεύθερη!

1 Μαρ 2016

Μαθήματα Κινηματογράφου - Σπουδαστική Ταινία


Ταινία μικρού μήκους που δημιουργήθηκε ως άσκηση στα σεμινάρια κινηματογράφου που οργανώνω μαζί με τον Γιάννη Παρασκευόπουλο στο Cinemarian (Αθήνα).

Γυρίστηκε σε χρόνο ρεκόρ και χωρίς κάποια πρόβα...

Το υπέροχο μοντάζ είναι του συμμετέχοντα Ανδρέα Εμμανουήλ!