15 Μαρ 2016

100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire

Slide χαραγμένο (Α.Κ.)

Αντιγράφω κείμενο του Βασίλη Καρκατσέλη από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για το Dada (το κίνημα που επηρέασε πολύ την σύγχρονη τέχνη -μοντέρνα και μεταμοντέρνα- και φυσικά και τη φωτογραφία):

Ένα τέτοιο μήνα, αλλά σε τελείως διαφορετικές καταστάσεις, σε ένα καμπαρέ της Ζυρίχης ( η Ελβετία παρέμεινε ουδέτερη κατά τη διάρκεια των δύο μεγάλων πολέμων που ματοκύλισαν την Ευρώπη), το καμπαρέ Voltaire, άρχισαν οι περίφημες παραστάσεις των Ντανταϊστών.

Το DADA ήταν ένα πολύτεχνο κίνημα, μία ιδιότυπη συνάντηση καλλιτεχνών, που θα άλλαζε πολλά στην εξέλιξη της τέχνης ή σε αυτό που αποκαλούμε τέχνη. Ήταν η χρονιά του 1916.

80 χρόνια μετά, μία από τις ομάδες θεωρητικής επεξεργασίας της Φωτογραφικής Τέχνης, (βλέπαμε και βλέπουμε φωτογραφία αδιαίρετη από το φάσμα των υπολοίπων τεχνών), εργάστηκε και θεμελίωσε αυτό που αργότερα ονομάστηκε «Θεσσαλονικιώτικο ΜΕΤΑ- Νταντά» (για να ξεχωρίζει από το παγκόσμιο ΜΕΤΑ – Dada), μία κίνηση που άλλαξε για πάντα την εξέλιξη της Νέας Ελληνικής Φωτογραφίας.

 Ήμασταν μία ομάδα δημιουργών που εκείνη την εποχή λειτουργούσε και πειραματιζόταν στο πλαίσιο της «Φωτογραφικής Ομάδας Τριανδρίας», αυτή που ο πολύς κόσμος σήμερα γνωρίζει από το διακριτικό της τίτλο σαν Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Μία από τις δημόσιες δράσεις/παρουσίες αυτής της ομάδας, η παρθενική, καταγράφηκε σε ένα χειροποίητο βιβλίο (artist book) που κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Το καθένα από αυτά τα βιβλία, στα πρότυπα της ομάδας του DADA, ήταν μοναδικό, καθώς περιελάμβανε copy art, αυθεντικά μοναδικά  ζωγραφικά έργα (σε κάθε τόμο και ξεχωριστό έργο) , σχέδια και αυθεντικές φωτογραφίες.

Σήμερα, 100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire και 20 χρόνια μετά την έκδοση αυτών των «πρακτικών» της μοναδικής εκείνης συνάντησης του Θεσσαλονικιώτικου ΜΕΤΑ- Νταντά, ίσως είναι ευκαιρία να το ξαναθυμηθούμε.

Βρίσκεται για δωρεάν κατέβασμα στη διεύθυνση:

Διαβάστε ακόμη το δικό μου κείμενο: Το DADA και η Φωτογραφία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

15 Μαρ 2016

100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire

Slide χαραγμένο (Α.Κ.)

Αντιγράφω κείμενο του Βασίλη Καρκατσέλη από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για το Dada (το κίνημα που επηρέασε πολύ την σύγχρονη τέχνη -μοντέρνα και μεταμοντέρνα- και φυσικά και τη φωτογραφία):

Ένα τέτοιο μήνα, αλλά σε τελείως διαφορετικές καταστάσεις, σε ένα καμπαρέ της Ζυρίχης ( η Ελβετία παρέμεινε ουδέτερη κατά τη διάρκεια των δύο μεγάλων πολέμων που ματοκύλισαν την Ευρώπη), το καμπαρέ Voltaire, άρχισαν οι περίφημες παραστάσεις των Ντανταϊστών.

Το DADA ήταν ένα πολύτεχνο κίνημα, μία ιδιότυπη συνάντηση καλλιτεχνών, που θα άλλαζε πολλά στην εξέλιξη της τέχνης ή σε αυτό που αποκαλούμε τέχνη. Ήταν η χρονιά του 1916.

80 χρόνια μετά, μία από τις ομάδες θεωρητικής επεξεργασίας της Φωτογραφικής Τέχνης, (βλέπαμε και βλέπουμε φωτογραφία αδιαίρετη από το φάσμα των υπολοίπων τεχνών), εργάστηκε και θεμελίωσε αυτό που αργότερα ονομάστηκε «Θεσσαλονικιώτικο ΜΕΤΑ- Νταντά» (για να ξεχωρίζει από το παγκόσμιο ΜΕΤΑ – Dada), μία κίνηση που άλλαξε για πάντα την εξέλιξη της Νέας Ελληνικής Φωτογραφίας.

 Ήμασταν μία ομάδα δημιουργών που εκείνη την εποχή λειτουργούσε και πειραματιζόταν στο πλαίσιο της «Φωτογραφικής Ομάδας Τριανδρίας», αυτή που ο πολύς κόσμος σήμερα γνωρίζει από το διακριτικό της τίτλο σαν Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Μία από τις δημόσιες δράσεις/παρουσίες αυτής της ομάδας, η παρθενική, καταγράφηκε σε ένα χειροποίητο βιβλίο (artist book) που κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Το καθένα από αυτά τα βιβλία, στα πρότυπα της ομάδας του DADA, ήταν μοναδικό, καθώς περιελάμβανε copy art, αυθεντικά μοναδικά  ζωγραφικά έργα (σε κάθε τόμο και ξεχωριστό έργο) , σχέδια και αυθεντικές φωτογραφίες.

Σήμερα, 100 χρόνια μετά το καμπαρέ Voltaire και 20 χρόνια μετά την έκδοση αυτών των «πρακτικών» της μοναδικής εκείνης συνάντησης του Θεσσαλονικιώτικου ΜΕΤΑ- Νταντά, ίσως είναι ευκαιρία να το ξαναθυμηθούμε.

Βρίσκεται για δωρεάν κατέβασμα στη διεύθυνση:

Διαβάστε ακόμη το δικό μου κείμενο: Το DADA και η Φωτογραφία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΣ