31 Μαρ 2014

Σεμινάριο Φωτογραφίας στην Πάρνηθα

Από το προηγούμενο σεμινάριο μας στην Πάρνηθα

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Σε αυτό το σεμινάριο θα ξεκινήσουμε μιλώντας για τα 10 λάθη που κάνει συνήθως ένας αρχάριος φωτογράφος - με αυτό το τρόπο θα κάνουμε και μια υπενθύμιση κάποιων βασικών στοιχείων που ειπώθηκαν στο προηγούμενο μάθημα.

Στη συνέχεια θα αναφερθούμε στο πορτρέτο. Πώς μπορούμε να φτιάξουμε εντυπωσιακά πορτρέτα χρησιμοποιώντας φυσικό φως. Όποιος επιθυμεί μπορεί να φέρει φωτογραφίες με πορτρέτα που τράβηξε, για να τις σχολιάσουμε μαζί και να δούμε ιδέες για να γίνουμε πιο δημιουργικοί. Επίσης θα τραβήξουμε μαζί κάποια πορτρέτα (κάποιο μοντέλο θα βρούμε...) για να δοκιμάσουμε το πώς το φως αλλάζει τις εκφράσεις και την αισθητική της φωτογραφίας!

Τέλος θα δούμε κάποιες τεχνικές επεξεργασίας των φωτογραφιών μας στο δωρεάν πρόγραμμα photoscape.

Για περισσότερα δείτε: www.flabouri.gr

24 Μαρ 2014

Σήμερα η τέχνη


Η σύγχρονη τέχνη δεν προοδεύει, δεν εξελίσσεται· απλώς αλλάζει. Οι συναρπαστικές αλλαγές ξεκίνησαν στη δεκαετία του '60, μετά το τέλος του Μοντερνισμού. Στα δυο προηγούμενα βιβλία μου παρουσιάστηκαν, αντί εισαγωγής, οι αλλαγές στα προηγούμενα χρόνια· έτσι και εδώ παρουσιάζονται οι αλλαγές τα τελευταία πέντε χρόνια. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)

Ένα πολύ καλό βιβλίο για όσους αγαπούν την τέχνη και θέλουν να την προσεγγίσουν καλύτερα - γιατί δυστυχώς η σύγχρονη τέχνη θέλει ερμηνευτικά εργαλεία για να γίνει κατανοητή, από τη στιγμή που στοχεύει  κυρίως στο μυαλό κι όχι στις αισθήσεις...

15 Μαρ 2014

Φωτογραφική Εξόρμηση - Μάθημα Φωτογραφίας στην Πάρνηθα

Η πρώτη μας βόλτα στις 8 Μαρτίου
Το Σάββατο 22 Μαρτίου έχουμε το δεύτερο σεμινάριο φωτογραφίας - φωτογραφική εξόρμηση στην Πάρνηθα.

Σε αυτό θα επικεντρωθούμε περισσότερο στο πορτρέτο και θα μάθουμε να βγάζουμε εστιασμένο στη φωτογραφία μας αυτό που θέλουμε.

Για περισσότερα και δηλώσεις συμμετοχής δείτε εδώ.

(να σκεφτείτε σοβαρά και το ενδεχόμενο διανυκτέρευσης!)

13 Μαρ 2014

Η σκηνοθεσία και το μοντάζ

Ο δύο φορές βραβευμένος με Oscar μοντέρ, Pietro Scalia
Ο σκηνοθέτης γνωρίζοντας τον τρόπο να κάνει στον Η/Υ μοντάζ (μέσα από κάποιο καλό πρόγραμμα όπως το Priemiere Pro, το Avid ή το Final Cut) έχει ένα ισχυρό όπλο στα χέρια του.
Δεν είναι ότι απλά δεν έχει ανάγκη από κάποιον άλλο να το κάνει – το πιθανότερο είναι ότι έτσι κι αλλιώς θα τον χρειαστεί – αλλά κυρίως μπορεί να κάνει τη δουλειά του πιο σωστά.
Την πρώτη φορά που ο νέος σκηνοθέτης θα πάει να μοντάρει το υλικό του μόνος του, θα πάρει ένα σπουδαίο μάθημα σκηνοθεσίας! (όσο αφορά τουλάχιστον το τεχνικό μέρος). Γιατί κάθε λάθος που θα έχει κάνει στο ντεκουπάζ (προετοιμασία) και στο γύρισμα, θα του δώσει υλικό που δεν θα μπορεί να το δέσει, πλάνα που δεν θα μπορούν να μονταριστούν μαζί και στο τέλος μπορεί να αναγκαστεί να πετάξει τις καλύτερές του λήψεις που δεν θα κολλάνε με τίποτα με τις άλλες…
Το βασικό στο μοντάζ (στον κλασικό αφηγηματικό κινηματογράφο) είναι το ρακόρ, η αίσθηση συνέχειας, η αβίαστη εναλλαγή των διαφορετικών λήψεων (μακρινών, κοντινών…). Έτσι προσπαθώντας κάποιος να μοντάρει το υλικό του βλέπει, δυστυχώς ίσως αργά, τα λάθη και τις αβλεψίες του: στις γωνίες λήψης, στον ήχο, στις ερμηνείες, στο φωτισμό κλπ). Και ίσως κάποια πράγματα μπορούν να διορθωθούν στο post production (όπως η φωτογραφία), άλλα όμως δεν σώζονται με τίποτα!
Για να είναι σίγουροι πολλοί νέοι δημιουργοί που δουλεύουν ψηφιακά, τραβούν όλες τις δυνατές λήψεις (δεν στοιχίζει σε χρήμα) σπαταλώντας όμως έτσι πολύ χρόνο, κουράζοντας τους ηθοποιούς τους και το κινηματογραφικό συνεργείο και βρίσκονται ύστερα με άπειρο υλικό στα χέρια τους που πρέπει να δουν, να αξιολογήσουν και φυσικά να μοντάρουν…
Μπορεί ο σκηνοθέτης να κάνει όμως μοντάζ μόνος του; Δύσκολα, λέει η θεωρία, γιατί δεν είναι αντικειμενικός με το υλικό του και πρέπει να έχει βοήθεια στην αξιολόγησή του! Τι να δείξει, με τι σειρά, πόσο και τι νόημα βγαίνει… Επίσης είναι μια δουλειά εξειδικευμένη όσο αφορά το τεχνικό της μέρος και ο έμπειρος συνεργάτης θα δώσει πρακτικές λύσεις και θα ολοκληρώσει γρήγορα την επεξεργασία κάτω βέβαια από τις οδηγίες του σκηνοθέτη…
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο περιοδικό Reel 

7 Μαρ 2014

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ


Το Αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αμερικανικό Ντοκιμαντέρ, που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 μέχρι τις 27 Μαρτίου σε Αθήνα, Νάουσα και Θεσσαλονίκη, μας προσκαλεί να απολαύσουμε βραβευμένες ταινίες της ανεξάρτητης αμερικανικής παραγωγής των τελευταίων δυο ετών. Κάνοντας στάση σε τρεις πόλεις της Ελλάδας, το αφιέρωμα αυτό ανοίγει ένα παράθυρο στη σύγχρονη κινηματογραφία αλλά και σε άγνωστες πτυχές της αμερικανικής κοινωνίας.

ΕIΣΟΔΟΣ ΕΛEYΘΕΡΗ – ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚOYΣ YΠOΤΙΤΛΟΥΣ

Δείτε το πρόγραμμα προβολών στην Αθήνα

5 Μαρ 2014

Η φωτογραφία προχωράει...

Κέρκυρα ( με κινητό τηλέφωνο)

Η  φωτογραφία ως τέχνη που στηρίζεται στην τεχνολογία δεν έχει κανένα πρόβλημα να υιοθετεί οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη την διευκολύνει. 

Έτσι το φιλμ πέθανε (ελάχιστοι το χρησιμοποιούν σήμερα) πριν καν προλάβει η εφευρέτρια της ψηφιακής μηχανής Kodak να το συνειδητοποιήσει (για αυτό σχεδόν χρεοκόπησε). Τα προγράμματα επεξεργασίας (με γνωστότερο, αλλά όχι πρακτικότερο, το photoshop) αντικατέστησαν εδώ και χρόνια το σκοτεινό θάλαμο και οι σύγχρονες φωτογραφικές έχουν εξελιχθεί σε υπολογιστές που κάνουν τα πάντα...

Μας ενδιαφέρει αυτή η αδιάκοπη κι επιταχυνόμενη τεχνολογική εξέλιξη εμάς ως ερασιτέχνες φωτογράφους;

 Όχι ιδιαίτερα! Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και η φωτογραφική το φωτογράφο...

Έτσι εμείς ενδιαφερόμαστε βασικά για την εξέλιξη της τεχνικής μας (ανεξάρτητα τι εξοπλισμό έχουμε), για την αισθητική μας, για το πώς θα διαμορφώσουμε ένα προσωπικό ύφος, για τα θέματα που θέλουμε να φωτογραφίσουμε και γενικότερα για την πρόοδο που κάνουμε ως δημιουργοί που προσπαθούν να συγκινήσουν με τη δουλειά τους όσο περισσότερους μπορούν.

Η τεχνολογία και οι καταναλωτικές τάσεις ας κάνουν ότι θέλουν. Όποτε μπορούμε και χρειάζεται δεν είναι κακό να ανανεώνουμε τον εξοπλισμό μας. Αλλά να ξέρουμε ότι μια καλύτερη φωτογραφική μηχανή ή ένας ακριβός φακός καθόλου δεν εγγυούνται ότι θα γίνουμε καλύτεροι φωτογράφοι... 

Για δείτε και τι όμορφες φωτογραφίες βγάζουν έμπειροι φωτογράφοι με κινητά τηλέφωνα... (δεν υπάρχει κινητό τηλέφωνο που να βγάζει καλύτερες φωτογραφίες από φωτογραφική μηχανή - υπάρχουν όμως φωτογράφοι που όποιο μέσο κι αν τους δώσεις θα δημιουργήσουν!).

Διαβάστε ακόμη:

Η επεξεργασία των φωτογραφιών μας

Η τέχνη και η τεχνική

Τι κάνει ένα φωτογράφο επαγγελματία

31 Μαρ 2014

Σεμινάριο Φωτογραφίας στην Πάρνηθα

Από το προηγούμενο σεμινάριο μας στην Πάρνηθα

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Σε αυτό το σεμινάριο θα ξεκινήσουμε μιλώντας για τα 10 λάθη που κάνει συνήθως ένας αρχάριος φωτογράφος - με αυτό το τρόπο θα κάνουμε και μια υπενθύμιση κάποιων βασικών στοιχείων που ειπώθηκαν στο προηγούμενο μάθημα.

Στη συνέχεια θα αναφερθούμε στο πορτρέτο. Πώς μπορούμε να φτιάξουμε εντυπωσιακά πορτρέτα χρησιμοποιώντας φυσικό φως. Όποιος επιθυμεί μπορεί να φέρει φωτογραφίες με πορτρέτα που τράβηξε, για να τις σχολιάσουμε μαζί και να δούμε ιδέες για να γίνουμε πιο δημιουργικοί. Επίσης θα τραβήξουμε μαζί κάποια πορτρέτα (κάποιο μοντέλο θα βρούμε...) για να δοκιμάσουμε το πώς το φως αλλάζει τις εκφράσεις και την αισθητική της φωτογραφίας!

Τέλος θα δούμε κάποιες τεχνικές επεξεργασίας των φωτογραφιών μας στο δωρεάν πρόγραμμα photoscape.

Για περισσότερα δείτε: www.flabouri.gr

24 Μαρ 2014

Σήμερα η τέχνη


Η σύγχρονη τέχνη δεν προοδεύει, δεν εξελίσσεται· απλώς αλλάζει. Οι συναρπαστικές αλλαγές ξεκίνησαν στη δεκαετία του '60, μετά το τέλος του Μοντερνισμού. Στα δυο προηγούμενα βιβλία μου παρουσιάστηκαν, αντί εισαγωγής, οι αλλαγές στα προηγούμενα χρόνια· έτσι και εδώ παρουσιάζονται οι αλλαγές τα τελευταία πέντε χρόνια. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)

Ένα πολύ καλό βιβλίο για όσους αγαπούν την τέχνη και θέλουν να την προσεγγίσουν καλύτερα - γιατί δυστυχώς η σύγχρονη τέχνη θέλει ερμηνευτικά εργαλεία για να γίνει κατανοητή, από τη στιγμή που στοχεύει  κυρίως στο μυαλό κι όχι στις αισθήσεις...

15 Μαρ 2014

Φωτογραφική Εξόρμηση - Μάθημα Φωτογραφίας στην Πάρνηθα

Η πρώτη μας βόλτα στις 8 Μαρτίου
Το Σάββατο 22 Μαρτίου έχουμε το δεύτερο σεμινάριο φωτογραφίας - φωτογραφική εξόρμηση στην Πάρνηθα.

Σε αυτό θα επικεντρωθούμε περισσότερο στο πορτρέτο και θα μάθουμε να βγάζουμε εστιασμένο στη φωτογραφία μας αυτό που θέλουμε.

Για περισσότερα και δηλώσεις συμμετοχής δείτε εδώ.

(να σκεφτείτε σοβαρά και το ενδεχόμενο διανυκτέρευσης!)

13 Μαρ 2014

Η σκηνοθεσία και το μοντάζ

Ο δύο φορές βραβευμένος με Oscar μοντέρ, Pietro Scalia
Ο σκηνοθέτης γνωρίζοντας τον τρόπο να κάνει στον Η/Υ μοντάζ (μέσα από κάποιο καλό πρόγραμμα όπως το Priemiere Pro, το Avid ή το Final Cut) έχει ένα ισχυρό όπλο στα χέρια του.
Δεν είναι ότι απλά δεν έχει ανάγκη από κάποιον άλλο να το κάνει – το πιθανότερο είναι ότι έτσι κι αλλιώς θα τον χρειαστεί – αλλά κυρίως μπορεί να κάνει τη δουλειά του πιο σωστά.
Την πρώτη φορά που ο νέος σκηνοθέτης θα πάει να μοντάρει το υλικό του μόνος του, θα πάρει ένα σπουδαίο μάθημα σκηνοθεσίας! (όσο αφορά τουλάχιστον το τεχνικό μέρος). Γιατί κάθε λάθος που θα έχει κάνει στο ντεκουπάζ (προετοιμασία) και στο γύρισμα, θα του δώσει υλικό που δεν θα μπορεί να το δέσει, πλάνα που δεν θα μπορούν να μονταριστούν μαζί και στο τέλος μπορεί να αναγκαστεί να πετάξει τις καλύτερές του λήψεις που δεν θα κολλάνε με τίποτα με τις άλλες…
Το βασικό στο μοντάζ (στον κλασικό αφηγηματικό κινηματογράφο) είναι το ρακόρ, η αίσθηση συνέχειας, η αβίαστη εναλλαγή των διαφορετικών λήψεων (μακρινών, κοντινών…). Έτσι προσπαθώντας κάποιος να μοντάρει το υλικό του βλέπει, δυστυχώς ίσως αργά, τα λάθη και τις αβλεψίες του: στις γωνίες λήψης, στον ήχο, στις ερμηνείες, στο φωτισμό κλπ). Και ίσως κάποια πράγματα μπορούν να διορθωθούν στο post production (όπως η φωτογραφία), άλλα όμως δεν σώζονται με τίποτα!
Για να είναι σίγουροι πολλοί νέοι δημιουργοί που δουλεύουν ψηφιακά, τραβούν όλες τις δυνατές λήψεις (δεν στοιχίζει σε χρήμα) σπαταλώντας όμως έτσι πολύ χρόνο, κουράζοντας τους ηθοποιούς τους και το κινηματογραφικό συνεργείο και βρίσκονται ύστερα με άπειρο υλικό στα χέρια τους που πρέπει να δουν, να αξιολογήσουν και φυσικά να μοντάρουν…
Μπορεί ο σκηνοθέτης να κάνει όμως μοντάζ μόνος του; Δύσκολα, λέει η θεωρία, γιατί δεν είναι αντικειμενικός με το υλικό του και πρέπει να έχει βοήθεια στην αξιολόγησή του! Τι να δείξει, με τι σειρά, πόσο και τι νόημα βγαίνει… Επίσης είναι μια δουλειά εξειδικευμένη όσο αφορά το τεχνικό της μέρος και ο έμπειρος συνεργάτης θα δώσει πρακτικές λύσεις και θα ολοκληρώσει γρήγορα την επεξεργασία κάτω βέβαια από τις οδηγίες του σκηνοθέτη…
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο περιοδικό Reel 

7 Μαρ 2014

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ


Το Αφιέρωμα στο Σύγχρονο Αμερικανικό Ντοκιμαντέρ, που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 μέχρι τις 27 Μαρτίου σε Αθήνα, Νάουσα και Θεσσαλονίκη, μας προσκαλεί να απολαύσουμε βραβευμένες ταινίες της ανεξάρτητης αμερικανικής παραγωγής των τελευταίων δυο ετών. Κάνοντας στάση σε τρεις πόλεις της Ελλάδας, το αφιέρωμα αυτό ανοίγει ένα παράθυρο στη σύγχρονη κινηματογραφία αλλά και σε άγνωστες πτυχές της αμερικανικής κοινωνίας.

ΕIΣΟΔΟΣ ΕΛEYΘΕΡΗ – ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚOYΣ YΠOΤΙΤΛΟΥΣ

Δείτε το πρόγραμμα προβολών στην Αθήνα

5 Μαρ 2014

Η φωτογραφία προχωράει...

Κέρκυρα ( με κινητό τηλέφωνο)

Η  φωτογραφία ως τέχνη που στηρίζεται στην τεχνολογία δεν έχει κανένα πρόβλημα να υιοθετεί οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη την διευκολύνει. 

Έτσι το φιλμ πέθανε (ελάχιστοι το χρησιμοποιούν σήμερα) πριν καν προλάβει η εφευρέτρια της ψηφιακής μηχανής Kodak να το συνειδητοποιήσει (για αυτό σχεδόν χρεοκόπησε). Τα προγράμματα επεξεργασίας (με γνωστότερο, αλλά όχι πρακτικότερο, το photoshop) αντικατέστησαν εδώ και χρόνια το σκοτεινό θάλαμο και οι σύγχρονες φωτογραφικές έχουν εξελιχθεί σε υπολογιστές που κάνουν τα πάντα...

Μας ενδιαφέρει αυτή η αδιάκοπη κι επιταχυνόμενη τεχνολογική εξέλιξη εμάς ως ερασιτέχνες φωτογράφους;

 Όχι ιδιαίτερα! Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και η φωτογραφική το φωτογράφο...

Έτσι εμείς ενδιαφερόμαστε βασικά για την εξέλιξη της τεχνικής μας (ανεξάρτητα τι εξοπλισμό έχουμε), για την αισθητική μας, για το πώς θα διαμορφώσουμε ένα προσωπικό ύφος, για τα θέματα που θέλουμε να φωτογραφίσουμε και γενικότερα για την πρόοδο που κάνουμε ως δημιουργοί που προσπαθούν να συγκινήσουν με τη δουλειά τους όσο περισσότερους μπορούν.

Η τεχνολογία και οι καταναλωτικές τάσεις ας κάνουν ότι θέλουν. Όποτε μπορούμε και χρειάζεται δεν είναι κακό να ανανεώνουμε τον εξοπλισμό μας. Αλλά να ξέρουμε ότι μια καλύτερη φωτογραφική μηχανή ή ένας ακριβός φακός καθόλου δεν εγγυούνται ότι θα γίνουμε καλύτεροι φωτογράφοι... 

Για δείτε και τι όμορφες φωτογραφίες βγάζουν έμπειροι φωτογράφοι με κινητά τηλέφωνα... (δεν υπάρχει κινητό τηλέφωνο που να βγάζει καλύτερες φωτογραφίες από φωτογραφική μηχανή - υπάρχουν όμως φωτογράφοι που όποιο μέσο κι αν τους δώσεις θα δημιουργήσουν!).

Διαβάστε ακόμη:

Η επεξεργασία των φωτογραφιών μας

Η τέχνη και η τεχνική

Τι κάνει ένα φωτογράφο επαγγελματία